3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Macbook Pro (2012) 5.1 audio output via Headphone jack?

Allowa,

In het verleden heb ik wel ‘ns gemerkt dat verschillende kabels het verschil kan maken in 2.1 en 5.1 geluid. Nu probeer ik dit ook uit met m’n Macbook pro, via de Headphone jack, maar ongeacht elke instellingen of kabels die ik gebruik: Ik krijg GEEN 5.1 geluid over m’n externe speakerset.

Aka: Hoe krijg ik het voor elkaar dat toch mijn Center en mijn Rear speakers ook geluid doen afspelen?

Ligt dit aan m’n macbook of kan het wat anders zijn? Ik heb al voldoende lopen spelen met de instellingen van m’n speakerset, zonder succes.

Enige wat ik tot nu toe heb gelezen dat een Toslink Optical adaptertje het verschil kan maken.. Maar dat moet toch overbodig zijn? Gewoon kabel erin, aansluiten en hoppaké.

Edit: Voorheen, op mijn Sony Windows Laptop, was een Toslink Optical adapter niet nodig en verkreeg ik via m’n Audio headphone jack gewoon een 5.1 output.

Bijdrager
    makoe

Als je gewoon een “jack” aansluiting gebruikt, dus de 3,5mm plug, creeer je een stereo aansluiting.
    Je sluit namelijk analoog aan. Als je digitaal wil, 2.1. of 5.1 zul je dus gebruik moeten maken van de digitale aansluiting dus de Toslink Optical.

Bijdrager
    Vilscon
    makoe op 21 september 2012

Als je gewoon een “jack” aansluiting gebruikt, dus de 3,5mm plug, creeer je een stereo aansluiting.

Je sluit namelijk analoog aan. Als je digitaal wil, 2.1. of 5.1 zul je dus gebruik moeten maken van de digitale aansluiting dus de Toslink Optical.

Ik zal dit gelijk bij de OP zetten, maar voorheen lukte het mij (via mn Sony Windows Laptop) gewoon via de Audio Jack een 5.1 verbinding en output verkeeg. Dus ik snap dan niet waarom ik dan via m’n Mac wel een Toslink Optical moet gebruiken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.