8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Philip Kotler

Macbook Pro 2011 wiebelt!?

Beste OMT leden,

Ik heb nu een twee maandjes een Macbook Pro, onlangs heb ik gemerkt dat deze wiebelt.
    Het lijkt alsof het ‘voetje’ rechts onder iets korter/kleiner is dan de andere voetjes wat resulteert in een wiebelende macbook.
    Het is net als op dit filmpje alleen dan minder erg. http://www.youtube.com/watch?v=eeqJ3WRu_bg

Wanneer de macbook gewoon staat, is er niks aan de hand, maar soms lijkt het wiebelen erger te worden.. Dan kan ik dus ook met gemak een papiertje onder het pootje schuiven zonder weerstand (wat onder de andere pootjes niet lukt).

Zou hier iets aan te doen zijn? Want.. hij wiebelt echt minimaal, (maar op sommige tafels lijkt het erger :confused:)
    Ik ben al eens naar de iFactor geweest met dit probleem alleen zij gaven aan het niet te constateren…
    Mijn macbook zit nog ruim in de garantie. Het gaat om dit model: Macbook Pro 13-inch: 2,3 GHz i5 (instap model).

Al vast bedankt!

Bijdrager
    BenR

Denk je niet dat het aan die tafels ligt als het daarop erger is;)

Bijdrager
    Oldekamp

Heb dit ook gehad, gewoon wat druk uitoefenen op het punt waar die van z’n pootjes komt terwijl je hem op de rand van de tafel houd. Voorzichtig! Die van mij is sindsdien perfect recht.

Bijdrager
    Philip Kotler

Dat was ook hetgeen ik eerst dacht,
    Op school geloof ik hier wel in.. Maar, aangezien mijn mbp dit ook heeft op een granieten aanrechtblad en op een glazen eettafel, denk ik toch dat er wat mis is met mijn mbp. Ik heb er ook een filmpje/foto van waar men kan zien dat het pootje niet op tafel komt…

Bijdrager
    Philip Kotler

@TheScythed, dank voor de tip!
    Heb deze zojuist toegepast, en staat weer goed! Deze handeling is goed te herhalen mocht het weer voorkomen!

Bijdrager
    BenR

Ja als het op glas of graniet ook is dan zal hij toch helemaal recht is.
    Ik zou eens eerst goed kijken of het de pootjes zijn of de body zelf.

Bijdrager
    Philip Kotler

Hoe kan je zien of het de pootjes zijn of de body?
    Is vrij moeilijk te meten.. wanneer het om millimeter werk gaat..
    (Voor wanneer ik hier weer last van krijg aangezien de tip van TheScythed mij al veel geholpen heeft:lol:)

Bijdrager
    Oldekamp

Nou het is toen nog 1 keer voorgekomen bij mij en heb het toen nog een keertje gedaan. Dit was toen ik mijn Macbook nog maar een maand of 2 (net als jij dus) had. Sindsdien (lees: het laatste halfjaar) is er niets meer aan de hand. Ik denk dat het komt door de machine langdurig gebruiken op een oneffen oppervlak, en omdat je wel meest met je polsen erop ligt zal die wat krom trekken.

De pootjes zijn hetzelfde, of je moet al duidelijk slijtage zien. Ik zie een klein beetje slijtage, maar in plaats van mijn Macbook Pro over een tafel te schuiven til ik hem altijd op en zet ik hem neer zoals ik wil.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.