21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    hifi

MacBook Pro 2011 scharnier

Beste,

2000 euro betaal je niet voor niets en ben nu aan mijn VIERDE vervanging toe!!!! Een beetje gek eerlijk gezegd maar ik ben niet van plan een toestel aan te nemen met

1: beschadigde behuizing
    2: geel scherm
    3: scharnier die schuurt en beschadiging alu aan het scherm
    4: opnieuw een scharnier dat schuurt

Nu ben ik ten einde raad en zie geen oplossing meer. Voor de rest werkt het apparaat perfect maar het scharnier baart mij zorgen, het geluid is er wanneer ik hem open en dicht doe en zo het plastiek van het scharnier tegen het alu schuurt.

Iemand met een second opiniion? Zelf opendoen is geen optie omdat ik voor 2000 euro gewoon kwaliteit verwacht en ik mijn garantie niet op het spel ga zetten.

Toestel is gekocht bij de online apple store

Bijdrager
    Triumph

Wat ik hoor en lees hier (mbt Apple garantie) heb je wel recht op totale vervanging.
    Zelf gelukkig dit nooit bij de hand gehad mijn MBP 17″ 2011 doet het prima ook de schanieren

Bijdrager
    SunKeeper

Als er een probleem is met een product uit de Online Store: direct terugsturen, opgaaf van reden is niet verplicht.

Daarna een nieuwe bestellen. Dit verhaaltje net zolang totdat je wel een goede hebt. Niet leuk, maar met een kapotte MacBook Pro buiten de garantie is ook zuur.

Bijdrager
    hifi
    Bijdrager
    Sentitel

@SunKeeper: Zo werkt dat niet hoor. Werkt alleen binnen 2 weken na aankoop.

@TS: Volgens mij heb je, zoals Triumph ook zegt, gewoon recht op een volledige vervanging aangezien je inmiddels al genoeg reparaties hebt gehad aan je huidige MBP.

Bijdrager
    hifi

Even voor de duidelijk het zijn geen reparaties maar allemaal NIEUWE toestellen geweest

Moderator
    unSOUND

Bij de oude iBooks en PowerBooks kon je het schernier zelf afstellen, wellicht is daar ook bij de MacBooks wel een manier voor…

Bijdrager
    tinus_omt

Ik neem aan dat je al contact hebt met de Apple Online Store over deze zaak. Je kunt eerst gewoon melden dat je het product terug wilt sturen en dat je je geld terug wilt. Dat is de gemakkelijkste oplossing. Op consuwijzer.nl kun je lezen wat voor rechten je verder hebt. Ze hebben ook voorbeeldbrieven die je kunt sturen als ze niet meewerken. Mijn mening zou zijn dat je, aangezien het apparaat nog maar enkele maanden oud is, ze nog 1 laatste kans kunt bieden om het product te repareren, met de aantekening dat je, als het niet goed is, de koop ontbindt.

Als je het apparaat dan weer kapot terugkrijgt kun je, zoals je hebt aangegeven, de koop ontbinden. Dan krijg je je geld terug. Eventueel kun je dan nog een keer hetzelfde product kopen en dan zou je het ook in een gewone winkel kunnen kopen, dan kun je voor je het apparaat koopt controleren of het wel goed is.

Tips: Als je belt, houd dan bij wanneer je gebeld hebt, wie je gesproken hebt en wat jij en de ander gezegd en beloofd hebben. Als je mailt of een brief stuurt, bewaar dan een kopie. Bij veel bedrijven word je aan het lijntje gehouden door helpdeskmedewerkers die het verder niks kan schelen, met steeds andere beloften die ze niet waarmaken. Als je laat merken dat je het precies bijhoudt zie je vaak dat het ook anders kan.

Bijdrager

Als ik jou was zou ik hem terugsturen en dan naar een APR gaan, daar vragen of ze hem voor jou willen uitpakken na je aankoop en dan kun je alles testen. Dit mag volgens mij of is zelfs verplicht. Als hij dan aan je wensen voldoet kun je hem meteen meenemen en anders moet je ze er net zoveel open laten maken tot je wel de juiste hebt:sarcastic:

Bijdrager
    SMTR

Dat is een APR niet verplicht. In de online store van Apple geldt de wet koop op afstand en kan je inderdaad het product zonder opgave van reden terugsturen en je geld terugkrijgen. In een APR geldt die wet niet. Wanneer je een defecte MacBook koopt in een APR zijn ze niet verplicht hem terug te nemen en je direct een nieuwe doos te geven.

<br />
    Burgerlijk Wetboek Boek 7<br />
    Artikel 21<br />
    1  Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:<br />
    a aflevering van het ontbrekende;<br />
    b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;<br />
    c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.<br />

Een APR staat volledig in zijn recht als ze een MacBook die direct na koop defect blijkt laten repareren. Erg vervelend voor de koper maar vervanging is slechts een optie, geen verplichting.

Bijdrager
    Chorro

@SMTR: Maar als ik het goed heb kan dat max. 3 keer en bij een eventuele 4e keer is een verkopende partij alsnog verplicht een nieuwe te leveren.

Bijdrager

Het zijn geen reperaties he, zoals de TS al aangegeven heeft, heeft hij nieuwe gekregen. Dus al 4 keer een nieuwe?

Bijdrager
    Chorro

Daarom snap ik de reactie van SMTR ook niet helemaal.

Moderator
    unSOUND
    Chorro op 08 april 2011

@SMTR: Maar als ik het goed heb kan dat max. 3 keer en bij een eventuele 4e keer is een verkopende partij alsnog verplicht een nieuwe te leveren.

Alleen als het ook alle keren dezelfde klacht was meen ik. In dit geval zijn het verschillende problemen. In dat geval zou ik vooral aangeven dat je het vertrouwen in de machine kwijt bent, dat is een belangrijk argument voor Apple, en wellicht ook voor de gemiddelde APR. Mocht die daar niet naar luisteren zou ik het gewoon via Apple spelen.

Bijdrager
    hifi

unSOUND, toeval of niet maar dit is ook hoe ik het geschreven heb naar apple. Vertrouwen kwijt in de machine. Ik krijg het geld teruggestort. En bij de volgende bestelling online krijg ik een airport express ter compensatie. Ik wacht nu gewoon een paar maanden en hopelijk is de volgende bestelling ook een goede. Ik ben er mij ook van bewust dat ik zeer precies te werk ga bij het controleren van een nieuw apparaat, maar dat komt omdat de eerste beschadigt was. Dat is mijn volste recht denk ik. Ik blijf een tevreden Apple gebruiker maar zonder MBP.

Bijdrager
    SMTR

Die max 3 keer reparatie regel is volgens mij een regeltje van Apple, dit is niet direct in een wet terug te vinden.

Chorro op 08 april 2011

Daarom snap ik de reactie van SMTR ook niet helemaal.

Mijn reactie was bedoeld op de post van Martijnvanderhorst, omdat hij geen juiste voorstelling van zaken geeft.

Bijdrager
    Chorro

@SMTR: Die regel heb ik ook al eens toegepast op een Nokia die ik toentertijd had, dus wat dat betreft vrij breed bruikbaar.

En nu je zegt dat het een reactie is op Martijn snap ik je reactie :sarcastic:

Bijdrager
    Oppie
    SMTR op 08 april 2011

Die max 3 keer reparatie regel is volgens mij een regeltje van Apple, dit is niet direct in een wet terug te vinden.

Nee, dat is gewoon de wet, zij het in iets andere bewoordingen.

Bijdrager
    broodplank

Na 3x mag je het koopovereenkomst ontbinden. Dus je kan gewoon je geld terug eisen.

Bijdrager
    SMTR
    Oppie op 09 april 2011
    SMTR op 08 april 2011

Nee, dat is gewoon de wet, zij het in iets andere bewoordingen.

<br />
    In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden.<br />

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Veelgestelde_vragen/Hoe_vaak_mag_de_verkoper_repareren_of_vervangen_voordat_ik_mijn_geld_terug_mag_vragen

Ben heel nieuwsgierig naar waar jij dat gelezen hebt in de wet…

Bijdrager
    Oppie

Wat ik zei: in andere bewoordingen.
    Het getal ‘3’ zal er niet in voorkomen, maar het wordt wel vaak gebruikt in de uitleg van de wet van wat een redelijk aantal malen nou is.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.