2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    JVermeulen

Macbook Pro 2011 opstart/afsluitproblemen

Hallo

Ik heb al enkele weken problemen bij het opstarte en afsluiten van mijn Macbook Pro.

Tijdens het opstarten loopt hij ongeveer 6 op de 10 keer vast (het laadbalkje blijft staan en gaat niet verder). Daarom moet ik geforceerd afsluiten en opnieuw proberen … Soms duurt het een halfuur vooraleer het eindelijk lukt op op te starten.

Ondertussen heb ik schijfherstel geraadpleegd, maar daar lijkt niets verkeerd te zijn. Ook heb ik alle mogelijke combinaties van deze support-pagina gebruikt: https://support.apple.com/nl-be/HT201255

Mijn Macbook start nu enkel op als ik het VRAM reset en vervolgens meteen opstart in veilige modus. Tijdens het opstarten in veilige modus loopt hij weer vast, maar als ik dan geforceerd afsluit en heropstart gaat alles normaal en ben ik binnen de minuut opgestart.

Weet iemand wat ik kan doen om zonder al die omwegen gewoon kan opstarten? Het probleem doet zich voor zowel in Yosemite als in El Capitan.

Alvast bedankt.

Groeten

Bijdrager
    TheBigZ

Dat kan aan een software- of een hardware-probleem liggen. Softwareproblemen zijn op te lossen door OS X opnieuw schoon te installeren. Wel eerst een backup maken. Als dat niet helpt en het probleem aan je schijf/SSD ligt zul je die moeten vervangen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.