19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Frespinator

MacBook Pro 2011 op tv aansluiten, kort vraagje

Ik heb al het een en ander gelezen op het OMT forum en andere sites.
    Ik wil mijn MacBook Pro uit 2011 aansluiten op een tv voor het kijken van films, presentaties, etc.

Even voor de duidelijkheid:
    – thunderbolt port is tevens Mini DisplayPort?
    – deze poort geeft ook audio door via een Mini DisplayPort naar HMDI kabel?
    – zoniet, wat heb ik nodig om audio door te sturen naar de tv?
    – wat als ik mijn MacBook wil aansluiten op een tv die geen HDMI ondersteund, maar bijvoorbeeld SCART of composiet?

Bijdrager
    Frespinator
    Bijdrager
    paullez

Ik gebruik een verloop van mini displapoort naar hdmi. Hiermme geeft hij het geluid ook door op hdmi. Wel de macbook dicht doen of via geluids instellingen hdmi kiezen.

Bijdrager
    Pieterr
    Frespinator op 10 april 2011

wat als ik mijn MacBook wil aansluiten op een tv die geen HDMI ondersteunt, maar bijvoorbeeld SCART of composiet?

Dan ben je de Sjaak.

Inactief
    Anoniem
    Pieterr op 10 april 2011
    Frespinator op 10 april 2011

wat als ik mijn MacBook wil aansluiten op een tv die geen HDMI ondersteunt, maar bijvoorbeeld SCART of composiet?

Dan ben je de Sjaak.

Niet helemaal, je hebt alleen een stuk extra hardware nodig om de omslag te maken van displayport naar VGA en vanuit daar een kastje naar s-video o.i.d.

Bijdrager
    Pieterr
    Steve op 10 april 2011

Niet helemaal, je hebt alleen een stuk extra hardware nodig om de omslag te maken van displayport naar VGA en vanuit daar een kastje naar s-video o.i.d.

Het kan. Maar dat is een dure oplossing voor een zeer matig resultaat. (Ik heb zo’n kastje gehad…)

Bijdrager
    Frespinator
    Bijdrager
    Mc55

Ik vind zelf een kabel fijner dan een adapter en daar weer een hdmi kabel er aan.

http://www.ipodhoes.nl/mini-displayport-naar-hdmi-kabel-meter-p-1434.html?osCsid=f59d57a71a7f28771d69836ec9250289

Moderator
    Strifer

Hoi Frespinator, met de juiste MDP > HDMI met geluidsondersteuning en jouw nieuwe MBP zou dat moeten lukken ja:-) Vergeet inderdaad niet het geluid op HDMI te zetten via de geluidsinstellingen, anders hoor je niets:p

Bijdrager
    Frespinator

@Mc55 thanks! Erg mooi kabeltje, heb hem gelijk besteld!
    @Strifer De onderstaande instellingen bedoel je? Ik krijg het geluid namelijk maar niet op m’n tv. Telkens als ik mijn tv selecteer, blijft het geluid uit de MacBook komen…

Kan ik bij het afspelen van een film de MacBook ook dichtklappen, zodat de film gewoon blijft doorspelen?
    Nu ziet hij de tv als een extern scherm waar je vensters op kan slepen namelijk.

Moderator
    unSOUND
    Frespinator op 12 april 2011

Kan ik bij het afspelen van een film de MacBook ook dichtklappen, zodat de film gewoon blijft doorspelen?

Ja en Nee.

Tijdens het afspelen niet, want dan gaat hij in sluimer. Wat je moet doen, is EERST de MacBook dicht klappen, en dan wakker maken door de lader erin te doen. Soms wordt hij niet wakker van de lader alleen, en kun je ook een USB muis of USB stick aansluiten, dan wordt hij alsnog wakker.

Bijdrager
    Frespinator

Dus eerst de film aanzetten, dan de macbook dichtklappen en vervolgens aansluiten op de lader?

Hoe kom het dat de audio over de tv wilt?

Moderator
    unSOUND
    Frespinator op 12 april 2011

Dus eerst de film aanzetten, dan de macbook dichtklappen en vervolgens aansluiten op de lader?

Wanneer je het doet maakt niet uit, je krijgt gewoon beeld op de TV. Daarna kun je de MacBook weer open klappen om het toetsenbord en het touchpad te gebruiken, het beeld blijft dan toch uit.

Het geluid gaat over de TV omdat het geluid mee wordt gestuurd via de HDMI aansluiting. Daarom hebben de meeste TV’s een audio-uit, zodat je die op de versterker / reciever aan kunt sluiten.

Bijdrager
    Frespinator

Volgens mij is het gelukt! Thanks!

Moderator
    Strifer

Soms gaat het geluid niet mee. Dan moet je even de TV uit en aan doen of juist dat kabeltje eruit en erin doen. Heb ik soms ook last van. Mijn instelling is precies hetzelfde (ook samsung ;))

Bijdrager
    thenr9

Is dit setje geschikt om films van de MacBook Pro op de tv af te spelen?
    http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/PANGEA/9619328?nlp=&CID=NL_CRM_1_0_0_236&a=1646

Moderator
    Strifer

Volgens mij niet, er wordt alleen maar gesproken het aansluiten van een iPhone, iPad of iPod. Het plaatje komt enigszins verwarrend over.

Om het beeld (en geluid) van een MBP naar een televisie te krijgen heb je doorgaans een Mini DisplayPort naar HDMI of ThunderBolt naar HDMI kabel nodig waarbij ook de doorgave van geluid ondersteund (afhankelijk van je type MBP) wordt.

Bijdrager
    thenr9

Ik vond het idd ook verwarrend, aangezien er wel een laptop op het plaatje staat en er ook staat dat films afgespeeld kunnen worden. Dan koop ik de kabel die Mc55 in een eerdere post voorstelde. Bedankt voor je reactie! Btw…leuke profielpic: ‘Hey apple, you look fruity’!

Bijdrager
    thenr9

Nog even een vraagje. Ik heb de kabel binnen, aangesloten op MacBook Pro en HDMI ingang van de tv. Nu kreeg ik het achtergrondscherm van de MacBook (de standaard screensaver) wel op de tv, maar wanneer ik een film startte kwam deze niet in beeld. Het scherm voor instellingen veranderen (het geluid op de stekker) kwam daarentegen wel in beeld en het geluid van de film kwam ook gewoon uit de tv. Maar ja, dan wil je ook graag de film zien hé. Kan iemand me helpen?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.