6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rw1

MacBook Pro 2011 met ssd maakt piepend geluid.

Het lijkt op het geluid van een HDD alleen dan hoger in frequentie en zachter. Het is nog de ssd uit 2011.

Inactief
    Anoniem

Als je die voor handen hebt, steek eens een hoofdtelefoon in de hoofdtelefoon-uitgang, is de piep dan weg?

Bij sommige MBP’s is disk-activiteit duidelijk hoorbaar via de speakers.

Bijdrager
    Rw1

Er is niks hoorbaar door de hoofdtelefoon. Een SSD hoort toch geen geluid te maken lijkt mij?

Bijdrager
    T-sec

Het ook nog zou de CPU ventilator kunnen zijn die iets aanloopt door vuil/stof, of door droge lagers.

Via iFixit kun je zien hoe je vrij simpel de ventilatoren kunt demonteren om ze stof en vuilvrij te maken.
    In het midden van de ventilator zit (soms achter een stickertje) het asje, drupje WD40 er op en klaar.

Als je het echt goed wilt doen demonteer je het borgveertje van de ventilator-as en splitst het geheel.
    Je trekt de ventilatorbladen van de ventilatorbehuizing en kan zo de hele as schoonmaken en smeren.

Bijdrager
    Rw1

Ik denk niet dat het de ventilator is. Als ik mijn oor ip de behuizing leg dan hoor ik deze normaal draaien. Het geluid komt pas als er een schijf intensieve opdracht wordt gegeven. Bijvoorbeeld bij het kopiƫren. Is mijn SSD op zijn eind?

Inactief
    Anoniem

De SSD maakt geen geluid, maar het systeem laat de schrijfacties via de speakers horen als gekraak. Als je een plug in de hoofdtelefoon aanlsuiting steekt, hoor je dan de piep nog over de speakers? Via de hoofdtelefoon uitgang hoor je ’t niet, want dat is een ander circuit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.