12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    solsth

MacBook Pro (2011) aansluiten op HDMI tv en DVI scherm

Hallo,

Ik ga zeer binnenkort m’n eerste Mac aanschaffen, een MacBook Pro 15″. Deze wil ik thuis aansluiten op een extern scherm (Dell P2310) zoals ik op dit moment ook al doe met mijn huidige laptop. Het beeldscherm heeft een VGA, HDMI en een Displayport ingang. Daarnaast wil ik de MacBook ook via HDMI aan kunnen sluiten op een TV (inclusief audio).

Op Amazon kwam ik deze adapter tegen.

Vervolgens kwam ik op het idee om met een verloopje hier ook m’n DVI kabel op aan te sluiten zodat ik met één adapter klaar zou zijn.

Weet iemand of dit werkt? Of is het toch verstandiger om bijvoorbeeld een MDP naar displayport/DVI kabel te gebruiken?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Nickalicious

Naja in principe maakt het niet heel veel uit, maar ik heb zelf nooit echt op dergelijke verloopjes. Ik zou zelf de combinatie maken van een Mini DP port -> HDMI adapter plus een HDMI -> DVI kabel.

Oftewel een dergelijke adapter en een dergelijke kabel.

Bijdrager
    mymac

Je wilt de adapter aan je mac hangen, en daarna splitsen naar TV en extern scherm? Dat gaat volgens mij problemen opleveren, al heb ik er geen ervaring mee, maar het lijkt me logisch dat je niet twee monitoren via 1 video uitgang kan aansluiten.
    Ik zou gaan voor die adapter, en een aparte MDP > VGA/HDMI adapter voor je beeldscherm.

Bijdrager
    Apple

Ik zou van Mini-Displayport naar Displayport gaan, te koop bij Circuit Assembly.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik zie dat je ook een iPhone hebt. Waarom koop je niet gewoon een kabel om die te verbinden met je tv? Dat kost €45. AirPlay of Stream to me kosten elk € 2,39 en dan stream je toch gewoon je films en foto’s naar de televisie?

Werkt prima hier.

Moderator
    unSOUND
    MoNdO op 24 maart 2011

Ik zie dat je ook een iPhone hebt. Waarom koop je niet gewoon een kabel om die te verbinden met je tv? Dat kost €45.

Omdat de resolutie daar lager van is ?

Moderator
    Strifer

ik heb een MDP > HDMI adapter bij de iCentre gekocht en die kostte 25 euro. Zowel voor beeld als audio. Het is de zwarte van Dr. Bott, versie II (de witte ondersteunde destijds in ieder geval geen audio). Je zou natuurlijk ook een MDP > DP kabel kunnen kopen.

Ik zou een aparte kopen voor je DVI behoefte, alhoewel ik niet helemaal volg waar je die DVI nou voor nodig hebt. In post zeg je dat het (DVI?) beeldscherm ook HDMI heeft (en de HDMI tv heeft natuurlijk ook HDMI).

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    unSOUND op 24 maart 2011
    MoNdO op 24 maart 2011

Ik zie dat je ook een iPhone hebt. Waarom koop je niet gewoon een kabel om die te verbinden met je tv? Dat kost €45.

Omdat de resolutie daar lager van is ?

Je kan met AirPlay of Stream to me toch streamen naar je iPhone tegen 720p? Is dat niet genoeg resolutie?

Bijdrager
    solsth

Wauw, bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb wel een stomme fout gemaakt in mn eerste post, het beeldscherm heeft namelijk een DVI ingang, geen HDMI (die afkortingen ook allemaal…).

Het is ook niet de bedoeling om beide tegelijk aan te sluiten.

Mijn idee is nu:
    Adapter (amazon of Dr. Bott, volgens mij vergelijkbaar?)>HDMI naar DVI kabel>beeldscherm
    en
    Adapter>HDMI kabel>TV

M’n iPhone op m’n TV aansluiten is ook een idee, hoewel ik dan eerst films en foto’s weer van m’n MacBook naar m’n iPhone moet overzetten, en aangezien deze al redelijk vol staat met muziek en apps is dit voor mij niet zo’n geschikte oplossing.

Moderator
    unSOUND
    MoNdO op 25 maart 2011

Je kan met AirPlay of Stream to me toch streamen naar je iPhone tegen 720p? Is dat niet genoeg resolutie?

Als je een map vol met 1080 films hebt, een TV die 1080 speelt, en een MacBook die met het juiste kabeltje ook 1080 kan aansturen, dan ga je inderdaad niet voor 720.

Bijdrager
    solsth

Inmiddels ben ik deze adapter van Griffin tegengekomen. Nu even een goede winkel zoeken waar ze deze verkopen.

Daarnaast heb ik ook nog even op dealextreme gekeken waar ook nogal wat goedkope oplossingen te vinden zijn. Ik heb daar ook een iPhone dock besteld en die bevalt erg goed. Het enige wat me daar in tegen houdt is de lange (onvoorspelbare levertijd).

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    solsth op 25 maart 2011

M\’n iPhone op m\’n TV aansluiten is ook een idee, hoewel ik dan eerst films en foto\’s weer van m\’n MacBook naar m\’n iPhone moet overzetten, en aangezien deze al redelijk vol staat met muziek en apps is dit voor mij niet zo\’n geschikte oplossing.

Airplay en Stream to me werken streamen de film naar je iPhone. Je hoeft niks op je telefoon te zetten, en je hoeft ook niks te converteren naar een bepaald formaat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.