13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    feffe

macbook pro 2011 15" start niet op.

mijn macbook was extreem traag, zo traag dat hij niet meer te gebruiken was, hij was al langer best traag maar de afgelopen dagen was het niet normaal.
    mijn vader heeft er wat meer verstand van en hij heeft wat dingen gecheckt in de software/hardware en er was niks zichtbaar fout.
    ik heb besloten alles opnieuw te installeren (foto’s en muziek al geback upt)

dus macbook opnieuw starten met cmd R, recovery gekozen, toen kwam er een melding dat de laptop aan het installeren was,
    volgende ochtend keek ik bij mn laptop, stond mn bureaublad er voor, niks was veranderd, alles stond er nog op en nog steeds sloom.

dus ik zou nog een keer opnieuw installeren, maar nadat ik recovery had gekozen (na cmd R) bleef oneindig (uren en uren) het apple logo op het witte scherm staat, met het loading cirkeltje.

dit heb ik een paar keer gedaan, totdat ik niet eens meer aan het punt toe kom waar ik recovery kan kiezen, nadat ik de laptop start en cmd R druk, blijft die nu al op het startscherm hangen.

gewoon opstarten werkt wel gewoon maar daar heb ik niks aan want ik moet opnieuw installeren. EDIT > ook bij gewoon opstarten blijft die nu hangen op het startscherm.

HELP

Bijdrager
    DBLCreations

Om heel eerlijk te zijn vrees ik een beetje voor je laptop, heb ong. hetzelfde meegemaakt met mijn macbook pro uit 2009. Die bleef ook op het witte scherm staan met het apple logo. Als je er nog garantie op hebt best binnen doen denk ik zo :/ Verder kan ik je helaas niet echt helpen.

Bijdrager
    feffe

heb hem ongeveer 22 maanden geleden gekocht bij icenter in groningen……. altijd zeer voorichtig mee gedaan en geen troep geinstalleerd.
    icenter groningen zit hier om de hoek van stager waar ik nu zit dus ik al daar zo eens vragen hoe dat zit……

Bijdrager
    DBLCreations

Ja dat lijkt mij echt het beste, zeker als je nog garantie hebt. Best zelf niets aan doen.

Bijdrager
    feffe

oke, apple meneertje vermoed dat mn hardeschijf kapot is, en om dat te bevestigen wil hij eerst 80 euro.
    mooi is dat… is er ook een manier om dat zelf te checken? lijkt me niet als de laptop uberhaupt niet eer helemaal opstart.

Bijdrager
    FloorvN

je kan de HDD eruit halen, even extern aansluiten op een andere Mac die je hebt staan.
    Draai dan eens Diskutlity, met een schijf EHBO erop. !
    vermoedelijk komen er dan fouten zichtbaar, dit zou er ook op duiden dat de schijf stuk is…

Bijdrager
    verwijderd-profiel

En je kunt hem het best niet door iCentre laten vervangen, gewoon zelf doen dus. Veel goedkoper.

Voor de prijs om te bevestigen dat die kapot is (€80,-) kan je er zelf al een nieuwe in zetten.

Bijdrager
    DBLCreations

Ja ik ga zeker akkoord met Dr.User, best zelf doen als de hdd kapot blijkt te zijn… veel goedkoper, helemaal niet moeilijk om te doen.

Bijdrager
    FloorvN

als het goed is zit er bij je Macbook Pro ook boekjes, over hoe je je HDD zelf kunt vervangen !
    Apple levert dit gewoon bij aankoop van je Macbook Pro :P..

Mocht je het niet meer hebben, staan de handleidingen ook op de website van apple bij support ergens lijkt me…

Gaan gewoon standaard 2.5Inch Sata schijven in, dus je kan gewoon zo een PC zaak binnen lopen een HDD of SSD kopen np !

Bijdrager
    LighScan

Het is een fluitje van een cent als je over het juiste materiaal (schroevendraaiers) beschikt en een beetje ordelijk bent (de schroefjes mooi ordenen).

iFixit handleiding

Bijdrager
    makoe

Ik zou iCentre toch serieus vragen dit onder garantie te herstellen. Macbook is nog geen 2 jaar oud, je hebt dus gewoon garantie.
    (consumentenrecht nog buiten beschouwing gelaten)
    Waarom kosten maken als iets garantie is, ongeacht of je het zelf kan maken.

Bijdrager
    Bodevinaat

Heb zeer goede (recente) ervaring met iCentre. MacBook Pro 2008 met defecte videokaart werd supersnel, onder coulanceregeling, gerepareerd en binnen een week weer opgehaald. De coulanceregeling was feitelijk beeindigd maar ik kon er toch nog gebruik van maken (betrof bekend hardwareprobleem).

Bijdrager
    Illiarus
    Bodevinaat op 23 april 2013

Heb zeer goede (recente) ervaring met iCentre. MacBook Pro 2008 met defecte videokaart werd supersnel, onder coulanceregeling, gerepareerd en binnen een week weer opgehaald. De coulanceregeling was feitelijk beeindigd maar ik kon er toch nog gebruik van maken (betrof bekend hardwareprobleem).

Ik heb dit ook een keer gehad met een witte macbook (2008/2009 oid) met een loslatende onderkant. Kwam vaker voor dus hebben ze na 4 jaar gratis vervangen. Een kapotte harde schijf is ook een veelvoorkomend probleem, maar omdat je dit ook krijgt als je niet netjes omgaat met je laptop zullen ze zich daarop beroepen en ben je alsnog de sjaak. Zelf vervangen lijkt het handigst. In ieder geval niet me die 80 euro akkoord gaan, dat is het laatste wat je moet doen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.