2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    illuvattarr

Macbook Pro 2010 model ratelt opeens

Vanavond is de ventilator in mijn macbook opeens uit het niks begonnen met ratelen. Terwijl ik gewoon aan het surfen was begon het geratel van het ene op het andere moment, het klinkt precies zoals op dit filmpje; http://youtu.be/IdQvf3WPKKA

Opnieuw opstarten heeft geen zin en als ik hem even uit laat staan en daarna weer aanzet begint het ratelen rustig maar langzaam steeds harder totdat hij begint met schokken (even stoppen en dan weer verder ratelen).

Wat kan ik hier het beste mee? Garantie heb ik sowieso niet meer, maar heb de laptop ook nodig dus weken kwijt zijn is ook niet echt een optie.

/edit:
    Na een nachtje uit staan ratelt de ventilator opeens niet meer, als ik m’n oor ertegen aan houd hoor ik hem wel nog heel zacht.
    Hoe kan ik nu weten dat de ventilator het wel goed doet zodat niet de laptop oververhit raakt? Of moet ik de ventilator ergens laten vervangen?

Bijdrager
    brinkey

Je zou eens kunnen kijken hoeveel stof er binnenin is opgebouwd. Het losmaken van de bottom van de macbook is een peuleschil, met het juiste gereedschap. Voorzichtig met hogedruk spuitbusje het stof wegblazen kan een stuk schelen.

Hier vind je een demontagehandleiding.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.