13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    koenloman

Macbook Pro 2010 Editie en Surround System

Hoi allemaal,

Aangezien ik de vorige keer perfect ben geholpen op One More Thing leek het me bij dit probleem wel weer een goede optie.

Ik weet alleen niet in welk topic dit moet staan dus ik zet het maar even hier neer.

Ik had van mijn oude PC nog van die standaard boxen waar helemaal niets anders mee gedaan kan worden dan het volume harder en zachter. Ik had m’n rijbewijs gehaald en besloot mezelf te trakteren door een stel mooie boxen aan te schaffen. Mijn oog viel op een Surround Sound System van SPEEDLINK. Editie Fame.

Alles goed en wel en de vijf boxen aan de subwoofer gekoppeld, stekker erin en alles werkte. Alleen toen kwam het volgende. Zie ook de foto’s die ik er bij heb gevoegd. De soundinput van de MacBook Pro 13″ is een enkele input. Hoe krijg ik hier de 6 kabels van het surround sound in? Proppen zal niet gaan lukken. Hebben jullie enig idee?

Bijdrager
    koenloman

Oja, en natuurlijk.. voor de duidelijkheid.

Sleutelbeheerder
    Night

Actually, the MacBook’s headphone jack is also a mini-toslink digital optical output. You cannot get better signal than that! 2, 4, 4.1, 5.1, 6.1…you name it. As long as your receiver has an optical input (and any decent receiver should) you’ll only need the appropriate optical cable. Just look close because most stereos use the full size toslink so you’ll either need one with mini on one end or an adapter (many cables come with the adapter for free)

Ik zie bij jou geen optische inputmogelijkheid en dan kom je (vrees ik) niet verder dan gewoon stereo…

Bijdrager
    gIzMo01

Opzich is stereo niet zo slecht, maar ik zou kiezen voor een optische uitgang naar een Digitale coax, en deze dan aansluiten op je versterker, zo kan je toch surround ontwikkelen.

Bijdrager
    rogerpaolo

uhh nee en nee.

je kunt dit oplossen met een USB audio interface zoals de Maya Audiotrak.

Bijdrager
    gIzMo01

Ieder zijn smaak natuurlijk, ik zou echter mij geluid nooit zo sturen!

Bijdrager
    rogerpaolo

Ieder zijn smaak natuurlijk, ik zou echter mij geluid nooit zo sturen!

wat bedoel je?

Bijdrager
    Faure

Dat hij geen analoge kabels wil gebruiken vermoed ik. Dat de versterker van de topicstarter geen digitale input heeft en dus alleen maar via 7 rca-kabels aangesloten kan worden doet er kennelijk niet toe :P.

Bijdrager
    koenloman

Wow. Volgens mij wordt er veel te moeilijk gedacht. Het gaat om de bovenste 6 outputs. Hoe krijg ik die, in een soundinput op m’n MacBook pro?

Bijdrager
    KarelWillem

Andersom bedoel je.

Het gaat om de 6 bovenste sound-inputs.
    Hoe krijg je die in de sound-output van je MacBook Pro.

Ik neem tenminste aan dat je het geluid van je MBP (out) wilt horen op je speakers (in)?

Bijdrager
    KarelWillem

Zoiets als dit heb je dus nodig:
    http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/

Maar een veel beter idee is om een surround-setje te kopen met optische ingang.
    Dan kun je het met één simpel kabeltje af.
    Mooier, beter, goedkoper.

Bijdrager
    rogerpaolo

@ koenioman: er wordt niet te moeilijk gedacht, er wordt alleen door velen geen antwoord gegeven op je vraag….. (hoe kan ik met de trein van Breda naar Amsterdam? antwoord: neem de auto. of het vliegtuig…)

je moet 6 analoge signalen naar je versterker sturen. Links, Rechts, Surround links en rechts, center en sub. Jouw output jack van je mac kan 2 dingen: analoog stereo (dat zijn dus 2 signalen), of optisch, en daar hangt het ervan af wat voor signaal je er eroverheen stuurt.

Dus je hebt iets nodig wat van jouw mac naar 6 kabeltjes gaat. Daar heb ik je een paar linkjes voor gestuurd, daarbij gebruik je een USB poort.

Natuurlijk kun je ook een apparaat kopen wat van optisch naar 6 keer analoog gaat, dan kun je de audio uitgang van je mac in de optische modus gebruiken. Maar ik vermoed dat dat je meer gaat kosten dan de apparaatjes eerder genoemd. (hoewel dat terratec apparaat dat misschien ook wel doet, dat weet ik neit)

Over kwaliteit: de speakerset die jij daar hebt is vrij standaard, en ik denk niet dat allerlei exotische apparaten tussen jouw macbook en je speakers de kwaliteit zullen verbeteren.

@ Karel Willem, de ESI maya 44 is 4 in 4 uit. Dan kom je dus 2 te kort.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.