14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    eev11

Macbook Pro (2010) accu valt uit, help?!

Oke, hier is het probleem:

Wanneer ik mijn adapter loskoppel of wanneer hij geen contact maakt valt mijn macbook direct uit, maar hij laadt nog wel op en de accu geeft aan: “condition: normal”, dus in principe ziet hij de accu wel, de vraag is dus waarom hij uitvalt wanneer ik hem van de stroom af haal? Is de accu misschien niet goed meer? Dit probleem is pas vandaag ontstaan, dit is voorheen nog nooit gebeurd.
    (En ik heb OSX 10.9.5 mocht dat nog van belang zijn)

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb zelf geen kennis van hardware en heb ook geen schroevendraaier om mijn laptop open te maken, en de Apple store is mij wat te duur, mijn broer heeft wel wat kennis maar was dit probleem nog niet tegengekomen en kan me dus ook niet helpen.

Dus, help?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Bijdrager
    eev11

Ik zal dat proberen, maar ik kan niet de accu uit mijn laptop halen omdat ik daar dus niet de tools voor heb, ik laat wel weten of het iets doet.

Bijdrager
    Лукас

En?:)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien even de bovenstaande site opnieuw lezen. Er is een hele paragraaf toegewijd aan Macs waar de batterij nadrukkelijk niet verwijdert kan worden.:wink:

Bijdrager
    Лукас

Dat zou deze zijn..

Resetting the SMC on portables with a battery you should not remove on your own

Note: Portable computers that have a battery you should not remove on your own include MacBook Pro (Early 2009) and later, all models of MacBook Air, and MacBook (Late 2009).

Shut down the computer.
    Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
    On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
    Release all the keys and the power button at the same time.
    Press the power button to turn on the computer.
    Note: The LED on the MagSafe power adapter may change states or temporarily turn off when you reset the SMC.

Bijdrager
    Wimusia

@waffle blundert en staat voor paal. Hij stunt: “Waar de batterij nadrukkelijk niet verwijdert kan worden.”

Je bedoelt natuurlijk: “Waar de accu nadrukkelijk niet verwijderD kan worden”.

Bijdrager
    Targaryen
    Wimusia op 01 december 2014

@Waffle blundert en staat voor paal. Hij stunt: “Waar de batterij nadrukkelijk niet verwijdert kan worden.”

Je bedoelt natuurlijk: “Waar de accu nadrukkelijk niet verwijderD kan worden.

Je plaatst het leesteken binnen de aanhaling als je een zin citeert. Dat moet jij toch weten?

Bijdrager
    Wimusia

Niet relevant en slecht onderbouwd betweter:-(

Bijdrager
    Targaryen

Alsof jouw bijdragen relevant zijn, mafketel.

Bijdrager
    Wimusia

Zeker ventje, bijdragen van belang in de situatie of context. Daar is geen speld tussen te krijgen. Je voert nog immer geen bewijs aan voor een stelling.

Bijdrager
    eev11

Wauw, dit heeft daadwerkelijk het probleem opgelost!!:D Super bedankt voor de input!

Bijdrager
    eev11

Ennnnn.. never mind, probleem was tijdelijk opgelost maar net toen ik de laptop van de stroom afhaalde viel hij weer uit, maar het werkte dus eventjes wel net.

Bijdrager
    eev11

Dus, dat hielp niet echt, is er iets anders wat ik kan doen? Enig idee wat het probleem is (aangezien het tijdelijk WEL hielp)?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.