9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mo

MacBook Pro 2009 ziet HD niet meer na clean install El Capitan

Het leek zo leuk… een zoveelste-hands MacBook Pro kopen, alle schijven wissen en El Capitan installeren om zo er fris en fruitig mee aan de slag te kunnen. Uiteindelijk is het niet zo leuk, want bij het opstarten krijg ik een vraagteken en reageert ie niet op allerlei toets-combinaties.

Met de bootable USB-stick wil hij OS X opnieuw installeren, maar bij de installatie ziet hij de HD niet. Ook via Terminal laat hij niet de HD zien.

Ik heb het afgelopen weekend alle tips via verschillende fora uitgevoerd, maar niets helpt.

En nu? Uit het raam ermee?

Bijdrager
    McPim

Je kunt voor de zekerheid nog een NVRAM/PRAM reset doen, je weet maar nooit. En anders zou de HD stuk kunnen zijn, dat is pech ja.. Afhankelijk van je model is die natuurlijk wel te vervangen, dus ik zou ‘m nog niet uit het raam gooien nee.

Bijdrager
    Hortulanus

Als je nog een Macbook Pro hebt / of iemand kent. Installeer OSX op de schijf via een andere Mac en plaats hem dan terug in de Macbook Pro. Zo heb ik ook OSX el Capitan op m’n Mac Pro 1.1 gekregen.

Bijdrager
    Mo

Dank voor de reacties.

@McPim
    : Helaas, ook NVRAM/PRAM werkt niet.

@Hortulanus
    : Ik heb zelf wel een iMac. Kan ik de HD uit de MacBook halen en op een of andere manier aan de iMac koppelen om te checken of deze daadwerkelijk overleden is?

Groet,
    Mo

Bijdrager
    McPim

Jammer.. En: Ja dat kan.. Heb je wel een behuizing of alleen een kabel nodig om hem aan je iMac te hangen. En kijk eerst even op iFixit hoe je de HD uitbouwt bij jouw model MacBook. Meestal geldt ouder=makkelijker:wink:

Bijdrager
    Mo

Ik heb een behuizing besteld, dus ik kan morgen checken of de HD gereanimeerd kan worden.

Wat ik lees op een ander forum is dat El Capitan en Office 365 niet goed samen gaan… en ik dat heb ik net willen combineren. Kan het ‘verdwijnen’ van de HD na een herstart hierdoor veroorzaakt worden? En zo ja, hoe los ik het op?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    McPim

Er waren opstartproblemen van Office 365 onder El Capitan (inmiddels opgelost dacht ik), maar geen opstartproblemen met je Mac veroorzaakt Office 365, dat kan niet. Succes met de HD, we horen graag of die nog leeft!

Bijdrager
    Mo

Jaahaaaa, hij leeft nog!

Ik ben zo blij dat ik de Mac moest opmaken om die HD eruit te halen om hem via de behuizing te checken, want toen zag ik dat het stekkertje (geen idee of dit de juiste benaming is…) van de HD naar de printplaat niet goed zat. Even aangedrukt, maar toch voor de zekerheid de HD eruit en gekoppeld aan mijn iMac en hij was springlevend.

Toen HD terug erin, dichtgeschroefd, aangezet… en hij werkt als een zonnetje.

Ontzettend bedankt voor jullie supersnelle reacties en medeleven!

Bijdrager
    McPim

Klassieker!:lol:

Maar fijn dat ie het weer doet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.