7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    dennisgodderie

Macbook Pro 2009 naar Macbook Air

Goedemiddag heren, dames,

Ik heb momenteel een Macbook Pro 15″ (Mid 2009) model met 2,53ghz, 8gb en een SSD erin.
    Loopt wel prima, maar een collega wil ook een extra Macbook kopen om bij zijn iMac te voegen.
    Nu twijfel ikzelf om een Macbook Air te nemen omdat deze toch iets meer portable is ik vaak mijn Macbook meeneem.

Nu staan er diverse Macbook Air’s te koop, maar weet niet goed welke “een beetje beter” of “veel beter” is dan de MBP die ik nu heb.
    Neem nu een Macbook Air 13″ (Mid 2011), 1,7ghz i5, 4gb, 256 SSD.
    Via benchmarks kom ik te wete dat de CPU in de MBA beter presteert dan die van de MBP. Maar verlies ik niet een heel stuk op het geheugen? De SSD in de MBA is ook sneller dan in de MBP heb ik al vernomen.

Ik ben een webdesigner, webdeveloper, maar het is niet dat ik alle intensief gebruik. Ik compile niet veel, of draai geen Photoshop bestanden van +100mb. Ik doe het nu allemaal met de huidige MBP en op zich is deze qua prestaties prima voor wat ik doe.
    Maar een verandering is af en toe leuk natuurlijk.

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer inzicht geven.

Bijdrager
    fixar

Ik zou zelf geen geld steken in een laptop met maar 4gb geheugen…. Zeker wanneer dit niet uitbreidbaar meer is. Te allen tijde kiezen voor een variant met tenminste 8GB Ram….

Gelukkig zijn die er ook te vinden in de MacBook Air variant, of de MacBook Pro Retina 13″

Afhankelijk van hoeveel ruimte je wenst te hebben op de SSD kun je voor een 128GB (MBPr 1299,-, MBA 1199,-) model gaan of voor een 256 GB (MBPr 1479,- of MBA 1449,-) versie kiezen.

Bijdrager
    Jeddes

Is dit niet ongeveer wat je zoekt…… zo goed als nieuw en bovendien model uit 2014, met 128 gb SSD. Scheelt je iig 300-400 euro. Als je meer geheugen wil dat zet je er gewoon extra RAM in. MacBook Air 13 inch m2014

Bijdrager
    fred44nl
    Jeddes op 14 april 2015

Als je meer geheugen wil dat zet je er gewoon extra RAM in

en dat kan dus niet:)

Bijdrager
    Jeddes

Goed punt……, zit net te checken idd….

Bijdrager
    sunapple
    dennisgodderie op 11 april 2015

Nu staan er diverse Macbook Air’s te koop, maar weet niet goed welke “een beetje beter” of “veel beter” is dan de MBP die ik nu heb.
    Neem nu een Macbook Air 13″ (Mid 2011), 1,7ghz i5, 4gb, 256 SSD.

Wat is je budget dat je tweedehands zoekt? Ik zou in ieder geval niet 2011 nemen, maar 2012 of later omdat het verschil in snelheid groot is en hoe nieuwer, hoe beter.

Bedenk ook dat je met een machine uit bijvoorbeeld 2011 minder batterijduur hebt (uit de fabriek was het al minder dan de 12 uur van tegenwoordig, maar hij is ook nog eens vier jaar gebruikt…) en dat je geen garantie hebt.

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zou je zoiso ( nieuwe spelling ) van een 15 inch naar een 13 gaan terwijl een 15 inch, wat zelfs een 21.5 inch display al vaak te klein is voor het geen dat jij doet.

Je loopt dan continu met tools en panels te slepen omdat ze in de weg staan bij het ontwerpen – of horizontaal te scrollen om je ontwerp goed in beeld te krijgen.

Nee blijf lekker op die 2009 machine werken zolang hij het nog doet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.