11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    LucasFotografie

MacBook Pro 2009 hopeloos vast

Wie kan mij verder helpen?

Voor mijn werk gebruik ik mijn MacBook Pro zeer regelmatig, minimaal 12 uur per dag.
    Sinds enige maanden is de snelheid verdwenen en begon ik het plezier in mijn MacBook te verliezen.

Stap 1: HD gecheckt en fouten opgelost met schijfherstel

Gisteren crashte mijn MacBook ineens en moest ik herstarten.
    Hij kwam echter niet verder dan het witte scherm met Apple logo en liep daar vast.

Stap 2: DVD erbij gepakt en opnieuw schijfherstel gedaan, HD was groen, opstartschijf op HD geselecteerd en opnieuw gestart.

Het wonderlijke was dat opnieuw opstarten nu zonder problemen verliep, al duurt het erg lang. (maar daar was ik al aan gewend)

Gisteravond laptop dichtgeklapt en thuis weer open gedaan, zwart scherm … uitgezet en weer het zelfde probleem, opstarten gaat tot witte Apple scherm.

Stap 3: Opstarten + C werkt niet meer, Opstarten + D werkt wel … echter loopt vlak voor het einde vast.

Alles dus al geprobeerd, wie heeft er nog een oplossing?

Moderator
    unSOUND

Het klinkt toch als een kapotte schijf. Die goedkeuring door schijfhulpprogramma is niet zaligmakend…

Bijdrager
    Average User

Denk ook dat de hdd stuk is gelopen. Heb hetzelfde ongeveer meegemaakt met mijn PS3. Steeds grotere vastlopers, maar wel een steeds herstelbare schijf. Uiteindelijk is hij overleden.

Wellicht lukt het na een herstel om nog wat gegevens van de hdd te krijgen.

Bijdrager
    LucasFotografie

Update:

Na verschillende keren herhalen Opstarten + C ben ik weer in het schijfhulpprogramma, ik heb echter de dvd van de originele installatie waar de vorige versie van MacOSX (niet snowleopard) nog op staat.
    Wat zijn mijn opties nu?

Bijdrager
    LucasFotografie

Ik heb overigens gewoon een 1 op 1 Time Machine gedraaid t/m gistermiddag.
    Ik zit alleen echt niet te wachten op een reparatie van een paar dagen.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat kan wel zo zijn, maar die kans is vrij groot dat dat moet. Je kan de HDD ook zelf vervangen, maar dan moet je alsnog een harde schijf kopen, eerst;).

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Een reparatie van een paar dagen of verder aanmodderen met een trage, onbetrouwbare Mac… aan jou de keuze.
    Als je de snow Leopard disk nog hebt, kun je een herinstallatie proberen, maar, zoals gezegd hierboven, het klinkt als een defecte harde schijf.

Bijdrager
    LucasFotografie

Bijzonder vreemd dat na opnieuw HD check alles ok is :-)!
    Ik haal vanmiddag wel een nieuwe HDD iemand nog tips?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja, koop de juist harde schijf:P. Ze passen er niet allemaal in namelijk.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

WD Scorpio blue is een goede optie.

Bijdrager
    LucasFotografie

Dat lijkt me erg handig haha … bedankt voor de hulp allen! 2,5inchje maar doen;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.