8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    hutkoffer

Macbook Pro (2009) herkent HDD niet meer, help!

Boys and girls,

Mijn laptop (MBP, 15″, 2009) herkent de HDD niet meer. De data die er op staat is zeer belangrijk en laatste Time machine backup was 3 maanden geleden. Iemand suggesties om mijn data van de afgelopen 3 maanden (betaalbaar en snel) te laten recoveren in Amsterdam en omstreken?

Ik hoor het graag.

Groet,
    Roy

Bijdrager
    iDEOwen

Het kan zijn dat het niet je harddisk is, maar de harddisk cable. Heb je al geprobeerd om je HDD uit te lezen in een externe behuizing?

Bijdrager
    hutkoffer

Nee, daar heb ik zelf helaas de middelen niet voor. Hoop dat iemand daar voor mij achter kan komen.

Bijdrager
    remco85

ik zou je graag willen helpen
    heb hier een sata docking station staan
    maar ik woon wel in sas van gent
    beetje ver voor jou denk ik

Bijdrager
    hutkoffer

Heel erg bedankt Remco! Maar Gent is een beetje ver weg inderdaad. Is dat zo’n apparaat?
    http://tweakers.net/pricewatch/300272/fantec-mr-sata-docking-station-zwart.html

Zou ik het daar zelf mee kunnen oplossen?

Groet,
    Roy

Bijdrager
    remco85

ik woon niet in gent maar sas van gent is in zeeland tegen belgie aan (miss ken je zelzate) daar grenst het aan
    ps meer mensen maken die fout haha

maar inderdaad is het zo een dock station ik heb er een van konig
    ze zijn niet echt duur iedere pc winkel heeft er wel een in de winkel en het werkt echt super makkelijk
    ik heb hem ooit gekocht omdat mijn pc dood was en ik me data wilde hebben. nu help ik anderen er mee plus dat ik het gebruik als time machine met een een 3,5 sata schijf die ik genoeg heb liggen

zo zie je maar het is nooit weg zon ding

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je bereidt bent er geld voor uit te geven kun je ook dit programma kopen.
    Het enige wat je verder nodig hebt is een drive waar de teruggehaalde data op gezet kan worden. Het wijst verder zichzelf de weg.
    Hou er echter wel rekening mee dat dergelijke programma’s alleen werken als de drive ook al zie je hem niet op de desktop, wel in de lijst van schijfhulpprogramma moet voorkomen. Is dat niet het geval dan is de data zelf waarschijnlijk wel goed, maar werkt de diskcontroller niet meer.

Bijdrager
    mytecmaster

De kans is best groot dat het je hdd kabel is, toevallig vorige week hetzelfde gehad. Mijn Macbook pro 2011 deed raar ik kon niet meer opstarten, en de harde schijf kon ik ook niet leeghalen. (ssd van nog geen jaar oud) Ik dacht dat het de ssd was, dus een nieuwe gehaald. Helaas mocht niet baten, via ebay een nieuwe hdd kabel besteld en erin gezet en het werkte weer!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.