8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

MacBook Pro 2008 van High Sierra naar Mojave kan dat?

Ik heb een mbp 2008 waar High sierra op draait en dat heb ik al via een truukje geïnstalleerd een tijd geleden. Ik weet dat deze mbp hier niet geschikt voor is maar het draait als een zonnetje en ik ben er zeer tevreden mee.

Nu krijg ik steeds de melding om de update naar Mojave te doen.
    Mijn vraag is dan ook kan ik deze update gewoon doen? Of zit de truuk die ik bij High Sierra al toepast heb in de weg.

Of  moet ik het gewoon helemaal niet doen

Ik hoor graag

Bijdrager
    Appler

Hoi Stefonline,

Mag ik eerst vragen welke “truuc” je hebt toegepast? Zit er verder een SSD in je macbook?

mvg

Bijdrager
    NicoJ
    Bijdrager
    stefonline

Hoi Appler,

Ja ik heb er toen ook een SSD ingezet.

De truuk die ik gedaan heb was een youtube filmpje. Ik weet niet 100% zeker maar ik denk dat dit het was

Bijdrager
    stefonline

Hoi NicoJ,

Mijn vraag is niet hoe het moet, maar kan ik op een gepatchte High Sierra gewoon updaten? Of moet ik het zo doen als jou linkje? In dat laatste geval ga ik het niet doen.

Groet

Stefan

Bijdrager
    NicoJ

Ik heb zelf een gepatchte MacPro3,1, daar kun je niet zomaar upgraden. Dan krijg ik de mededeling dat mijn Mac niet het juiste type is. Dus ik kan me voorstellen dat er bij jou ook zoiets zou gebeuren.
    Klik gewoon ’s op ‘upgrade’ en kijk hoe ver je komt. Je kunt altijd nog afhaken voor het moment suprème.
    Maar ik heb begrepen dat er nogal wat problemen zijn met de laatste versie van Mojave op gepatchte Macs, dus ik zou, als ik jou was, het niet doen.

Bijdrager
    stefonline

@NicoJ

Ah duidelijk. Dan denk ik dat ik het niet ga doen!

Dank je wel

Bijdrager
    FloorvN

dosdude1 patcher, kan je beste altijd clean install doen en daarna data migreren met bijv. time machine of carbon copy cloner d.m.v migratie assistant.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.