11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas18NL

Welke Macbook Pro?

Hallo allemaal,

Ik weet dat er al heel veel topics over zijn maar ik heb toch een vraag.

Ik ga dus een nieuwe pro kopen, maar welke?

Mijn twijfel is tussen het nieuwe model 13” en het vorige model 15”. Welke is beter qua prestaties?
    Ik vind het formaat niet erg belangrijk maar wil wel gewoon een snelle macbook.

De 13” is een dual-core en de 15 een quad-core, dat weet ik wel maar de 13” is een nieuwere generatie..

Bedankt alvast voor diegene die de moeite nemen om me alsnog te helpen:)

Bijdrager
    computer space

De 13 inch heeft gewoon een te klein scherm. Kijk ook nog eens naar de 13 inch Air. Daar past een stuk meer op het scherm.

Bijdrager
    SunKeeper

^Wat je noemt heet resolutie.^

Bijdrager
    Firebutterfly

Ik heb zelf een MBP van 15″. Hiervoor heb ik een 13″ witte MB gehad. Nu wil ik niet meer anders.

Bijdrager
    iOchem

Maarja het ligt er ook aan WAT ga je ermee doen?
    Voor normaal gebruik is de 13″ air/pro meer als genoeg maar ga je zwaardere dingen doen dan loopt dat toch net wat beter op een 15″ pro

Bijdrager
    Thomas18NL

Ik ga aan een HBO ICT beginnen..

Maar de vorige generatie 15” is dus ‘beter/sneller’ dan de huidige generatie 13”?

Bijdrager
    iOchem

Oow sorry dacht dat het om allebei de nieuwe ging…
    Persoonlijk zou ik voor de nieuwe 15″ gaan als je butchet het aankan want de nieuwe heeft: ivy bridge, sneller ram(1600mhz ipv 1333mhz) betere videokaart, usb 3.0.

Je kan ook overwegen de nieuwe generatie hi-end 13″ pro die komt aardig in de buurt van de oude 15″ maar is wel lichter en kleiner dus een stuk mobieler, wat mij erg handig lijkt als je er iedere dag mee moet reizen.

Maar inprincipe zouden alle pro’s oud/nieuw perfect zijn!

Bijdrager
    mymac

Ik vind de resolutie van 1280×800 gewoon echt drama op de 13″. Voor dat geld van een 13″ MBP zou ik lekker een 13″ MBA halen met 1440×900 resolutie. Dit heb ik zelf ook gedaan, vorig jaar de mid-2011 Air gehaald en vandaag m’n mid-2012 uitvoering uitgepakt:smile: Heb als upgrade wél 8GB gekozen, maar de standaard processor is voor mij voldoende. Ik hoef alleen maar te internetten en m’n webshops te onderhouden. Hier en daar wat Photoshop maar spannender gaat het niet worden. Wat deze Air zo snel maakt is toch echt dat het volledig flash geheugen gebruikt. Hierdoor is een instap Air in de basis al zó snel in gebruik, dat het echt een goede bang for the buck is als je het mij vraagt.

Als je toch echt denkt dat je te zware dingen moet uitvoeren dan zou ik de 15″ Pro overwegen, maar het lichte gewicht van deze Air is onoverwinnelijk, zeker met een studie. Ik hoef ‘m alleen in de auto te leggen dus voor mij maakt het niet eens zoveel uit, maar toch ben ik blij met het lage gewicht.

Bijdrager
    Thomas18NL
    iOchem op 05 augustus 2012

Oow sorry dacht dat het om allebei de nieuwe ging…

Persoonlijk zou ik voor de nieuwe 15″ gaan als je butchet het aankan want de nieuwe heeft: ivy bridge, sneller ram(1600mhz ipv 1333mhz) betere videokaart, usb 3.0.

Je kan ook overwegen de nieuwe generatie hi-end 13″ pro die komt aardig in de buurt van de oude 15″ maar is wel lichter en kleiner dus een stuk mobieler, wat mij erg handig lijkt als je er iedere dag mee moet reizen.

Maar inprincipe zouden alle pro\’s oud/nieuw perfect zijn!

Ik denk dat ik dan toch maar voor de nieuwe 15” ga, dan zet ik daar later wel een SSD bij ipv de superdrive =)

Bedankt jongens!

Bijdrager
    App-ie

Hmm, zelf een SSD plaatsen, het kan nu nog, wat een luxe. Over een tijdje zullen alle MacBook’s alleen op bestelling geconfigureerd kunnen worden à la retina-MBP

Bijdrager
    Thomas18NL
    App-ie op 06 augustus 2012

Hmm, zelf een SSD plaatsen, het kan nu nog, wat een luxe. Over een tijdje zullen alle MacBook\’s alleen op bestelling geconfigureerd kunnen worden à la retina-MBP

Jep, daarom wil ik dus in ieder geval niet de retina haha.

Ik denk wel dat ik het hogere resolutiescherm wil, maar hiervoor ga ik wel even naar Amsterdam, om het te vergelijken =)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.