14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Atagonis

MacBook Pro

Aangezien het voor mn studie handig is ben ik van plan een laptop aan te schaffen.
    Mijn keuze is gevallen op een macbook pro.
    Nu heb ik het een en ander gehoord over hitte problemen, problemen met harde schijven en problemen met betrekking tot het geluid wat de machine produceert.
    Zijn deze inmiddels verholpen of tonen de huidige macbook pro’s nog de nodige kuren?
    Ofwel is het verstandig om binnen korte tijd een macbook pro aan te schaffen of is het beter nog even af te wachten?

Bijdrager
    ragoooon

Ik zou wachten, binnen dit en 2 maanden (volgens de roddels) wordt er een update verwacht.

Bijdrager
    Kaspers

Ik heb dit gisteren ook even na gevraagd in de store, en die wist mij te vertellen dat alle nieuwe macbooks (vanaf de apple(.nl) store) deze problemen niet meer hebben.

Bestel je bij een andere webshop, dan heb je de kans dat je wel een versie met kuren krijgt, aangezien deze soms een oude voorraad opmaken.

Bijdrager
    Fraser

Gebruik em zelf al een ruim half jaar, NOOIT problemen gehad!
    Beste laptop ooit!!!
    Inderdaad; hij wordt warm, maar geeft bij mij geen problemen verder…
    Enige wat ik wel eens irritant vind is de ‘zenuwachtige’ toetsenbordverlichting… (stel ik meteen als vraag in forum…)

Succes met je keuze!

Bijdrager
    Kaspers
    ”Fraser”

Enige wat ik wel eens irritant vind is de ‘zenuwachtige’ toetsenbordverlichting… (stel ik meteen als vraag in forum…)

Explain please!
    Wat bedoel je met ‘zenuwachtige’ toetsenbordverlichting ?

Bijdrager
    Brinky

Ik ben ook van plan een macbook pro te halen, ik enkel wat vraagjes. Ik weet niet ofdat ik hier nou een eigen topic voor moeten maken of niet. Maar nu doe ik dat dus ff niet:P

Maar ik heb nu een pc met pentium 4 2.8 Ghz en 1 gig RAM. Mijn vraag is ofdat de Macbook Pro (2,16 Ghz 1 gig RAM) hiermee te vergelijken is? En ofdat de macbook pro dan ook sneller is dan de pc die ik nu heb?

Want waarom zou ik die macbook pro kopen als er ook pc-laptops zijn die voor de helft van de prijs hetzelfde in zich hebben.
    Het verschil tussen macbook pro en macbook snap ik ook niet helemaal. Ik betaal dus 1000 euro meer voor een groter beeldscherm, betere videokaart en een grotere hardeschijf?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Bijdrager
    Fraser

@-Kaspers:
    Bij de MacBookPro zit een sensortje ingebouwd die bij te weinig licht de toetsenbordverlichting activeert.
    Maar op de een of andere manier wordt bij mij de sensor dan weer wel, dan weer niet geactiveerd waardoor de verlichting in mijn toetsenbord continue aan en uit gaat, erg irritant dus!
    Nu heb ik in het hardware-forum deze vraag voorgelegd en inmiddels is mijn probleem dankzij een tip van nuSOUND opgelost.
    De oplossing was even simpel als doeltreffend, gewoon een klein stukje software installeren en weg ‘zenuwachtige’ toetsenbord verlichting!

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”Brinky”

Want waarom zou ik die macbook pro kopen als er ook pc-laptops zijn die voor de helft van de prijs hetzelfde in zich hebben.

Noem er eens eentje….?
    Maar ook al zou dat zo zijn, dan neem ik aan dat je voor jezelf toch wel hebt uitgezocht wat de voordelen van de Mac zijn ? OSX misschien…? Of het design…? Of het gebrek aan virussen ? Afijn, dat zal je zelf het beste weten.

Het verschil tussen macbook pro en macbook snap ik ook niet helemaal. Ik betaal dus 1000 euro meer voor een groter beeldscherm, betere videokaart en een grotere hardeschijf?

Er zijn nog wel wat verschillen hoor, maar ja je hebt gelijk : als ‘pro’ wordt je geacht meer te (kunnen) betalen dan als gewone consument. Da’s in elke branch zo.

Bijdrager
    Atagonis
    ”ragoooon”

Ik zou wachten, binnen dit en 2 maanden (volgens de roddels) wordt er een update verwacht.

En hoe betrouwbaar zijn die roddels?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Er zijn niet alleen roddels, maar ook statistieken en simpele boerenlogica :
    in alle gevallen blijkt dat er tussen nu en het einde van het jaar updates komen voor de MacBooks en MacBook Pro.
    Ik vermoed zelf in november, want dan beginnen mensen met inkopen voor de commercieel belangrijke feestdagen.

Bijdrager
    Atagonis

Gaat het hier dan om een compleet nieuw model of slechts een verbetering van het huidige model? Of is dit niet bekent? Misschien een beetje veel vragen maar ik vindt het toch redelijk veel geld, ik wil zeker weten of ik dat goed besteed.

Bijdrager
    PietjePuk

Het zal slechts een update zijn van het huidige model. Van CoreDuo naar Core2Duo processor. Voor de rest zal er (bijna) niets verschillen van de huidige machines.

@Brinky
    : Die 1000 euro komt idd neer op alleen een groter scherm, een betere videokaart en een toetsenbordverlichting. Voor de rest zit er quasi geen verschil op.

Bijdrager
    Hanky Dussen

vooruit, nog enkele kleine verschillen dan :

– keuze uit mat of glanzend scherm
    – keuze uit processor-snelheid
    – keuze uit harde schijf-snelheid (en grootte)
    – betere speakers

Wie weet er nog iets ?

Bijdrager
    Brinky
    ”Hanky

Noem er eens eentje….?
    Maar ook al zou dat zo zijn, dan neem ik aan dat je voor jezelf toch wel hebt uitgezocht wat de voordelen van de Mac zijn ? OSX misschien…? Of het design…? Of het gebrek aan virussen ? Afijn, dat zal je zelf het beste weten.

Er zijn nog wel wat verschillen hoor, maar ja je hebt gelijk : als ‘pro’ wordt je geacht meer te (kunnen) betalen dan als gewone consument. Da’s in elke branch zo.

”Hanky

vooruit, nog enkele kleine verschillen dan :

– keuze uit mat of glanzend scherm
    – keuze uit processor-snelheid
    – keuze uit harde schijf-snelheid (en grootte)
    – betere speakers

Wie weet er nog iets ?

Ik weet dat de voordelen oa OSX, het design, anti-virus enzo zijn:) Heb ondertussen ook al besloten dat ik zowieso een mac wil:)
    Maar ben er nog niet over uit. Bedankt dat je wat punten voor me op een rij hebt gezet over wat een macbook niet en een macbook pro wel heeft!

En inderdaad nog iemand iets? Of iemand die met zelfde twijfel in keuze zat en toen voor macbook gekozen heeft? Waar is hij/zij blij mee of had hij/zij toch liever een gewone macbook?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.