16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    bedhead

Macbook Pro 1,83 Core Duo vraag

Beste gebruikers,
    ik ben nieuw op dit forum. Ik volg dit forum echter al een jaar en ik weet dat het de bedoeling is eerst de zoekfunctie goed raad te plegen, maar ik vind niet wat ik zoek.
    Het zit zo. Ik heb de kans om een macbook pro van 1,83GHZ Core Duo te kopen (512MB ram en ook 80GB harde schijf). Dit voor de prijs van een macbook core 2 duo zoals die nu staan.
    Ik weet dat er problemen waren met dit toestel (hitte?). Is er iemand die nog eens in een notendop kan herhalen wat exact? Of mij de link kan posten? Is het met andere woorden een to do or not to do? Ik hoor het graag van jullie…
    Alvast heel erg bedankt!
    Met vriendelijke groeten,
    Bedhead

Bijdrager
    PietjePuk

Edit, je bedoelde de Core2Duo MacBook.
    ——-

Wel in een notendop hadden de eerste lading MBP’s idd hitteproblemen, ook problemen met whine geluid van de processor etc. Ik heb zelf zo’n MBP maar wel de 2,16Ghz versie en had ook hite en whine problemen. Die zijn snel en gratis hersteld geweest bij de Apple dealer en sindsdien heb ik een fantastisch lopende machine. Wat denk ik belangrijk is bij je keuze is wat je schikt te doen met de laptop.

Bijdrager
    bedhead

Pietjepuk,
    De prijs van de macbook pro is dezelfde als voor een macbook. Dus ja is wel een verschil in scherm en in die macbook pro zit een “echte” grafische kaart, daarmee…
    Je spreekt over problemen? Niet doen dus?
    mvg

Bijdrager
    bedhead

wat ik ermee wil doen PietjePuk: ik zou het in eerste instantie gebruiken om mobiel te zijn, schoolwerk en zo. Zou me office for mac aanschaffen en ook logic express en reason om wat muziek te maken. Grafische toestanden zouden er niet echt aan te pas komen.
    mvg
    bedhead

Bijdrager
    PietjePuk

Dan kan je denk ik beter de MacBook nemen. Hij is niet alleen sneller dan de MBP CD (waarvan de 1,83ghz versie nog het grootste probleemgeval was vanal), hij is ook kleiner dus mobieler. Aangezien je de grafische kaart weinig of niet van plan bent zwaar te benutten mag de kaart in de MacBook geen probleem zijn. Het kleinere scherm van de MacBook kan je indien nodig nog uitbreiden door er een extern scherm aan te hangen. (en dan over 2 schermen te werken). De MacBook kan externe schermen aansturen tot en met een resolutie van 1920×1200 px.

Bijdrager
    bedhead

Dankjewel PietjePuk,
    kan je mij ook de link geven van het forum waar die problemen allemaal staan? Wil ze nog eens goed overlopen.
    Ik heb wel een serienummer van die macbook pro. Kan ik dat niet ergens invoeren om te kijken wanneer die gemaakt is en zo te weten komen of het al een tweede versie is (dus problemen opgelost)?
    Lijkt zo aanlokkelijk begrijp je?
    MVG

Bijdrager
    PietjePuk

Ervaringen MacBook Pro CD
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=80097&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ervaringen MacBook Pro C2D (dat is dus de tweede versie, er is geen van de CD)
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=89231&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bijdrager
    bedhead

dankjewel PietjePuk voor de snelle interventie, heel nuttig en verrijkend.
    Mvg,
    Bedhead

Bijdrager
    macses

de MBP C2D heb ik, mijn broer heeft de MB CD.
    ik merk niet echt meteen een verschil in snelheid bij normaal gebruik.
    Hiervoor had ik een powerbook 12″ welke opmerkelijk koeler bleef. Soms lijkt mn MBP wel een opstijgend vliegtuig wanneer de fans op volle kracht draaien. verder tot hiertoe geen problemen (neemt hout vast)

Bijdrager
    bedhead

Hoi Macses,
    die macbook die ik zou kopen is een macbook pro core duo, dus geen core 2 duo zoals die van jou. Zou mijn eerste toestel worden en ik wil geen miskoop doen, na alle goeds dat ik hier al gelezen heb over Mac en hun superlaptops. En die fans mogen eens draaien dat is geen probleem. De laptop die ik nu heb maakt niets anders dan lawaai, maar ik ben er al aan gewoon :roll:
    Mvg
    Bedhead

Bijdrager
    macses

als ik de keuze had zou ik toch voor een C2D gaan, maakt niet uit of het nu een macbook of macbook pro is, gewoon omdat dit reeds 2de generatie laptops zijn en de foutjes er dus uitgehaald zijn.

Bijdrager
    bedhead

macses, je hebt gelijk. Ik zou dan beter voor een C2D gaan.
    Ook dank aan PietjePuk voor de snelle reacties deze namiddag
    greetz
    BedHead

Bijdrager
    FlyingSeal
    ”macses”

verder tot hiertoe geen problemen (neemt hout vast)

Grappig, in Nederland kloppen we erop evenals de Engelstaligen. Nu ben ik confuus, welke manier is nu de juiste:P

Bijdrager
    Cloudsurfer

Die warmteproblemen en whine hadden te maken met de cpu fan, die in latere firmware updates verholpen zijn. Dan resten alleen nog de hardwarematige mankementen zoals batterijen die niet worden herkend, die je kostenloos onder garantie kan laten vervangen door Apple.

Als je zo’n MBP te pakken kan krijgen zou ik die kans gewoon nemen.

Bijdrager
    bedhead

@ Cloudsurfer,
    je spreekt over problemen die opgelost zijn door de firmwire. Kan ik dat ergens nalezen ook? Niet dat ik je niet geloof hoor maar ik lees enkel al het negatieve nieuws zie je….
    Als ik die batterij laat vervangen, moet ik dat doen bij een apple store waarschijnlijk. 1 probleem: de macbook pro die ik zou kopen komt van Fnac en is dus niet echt een echte apple winkel (of apple reseller)
    greetz
    BedHead

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Cloudsurfer”

Die warmteproblemen en whine hadden te maken met de cpu fan, die in latere firmware updates verholpen zijn. Dan resten alleen nog de hardwarematige mankementen zoals batterijen die niet worden herkend, die je kostenloos onder garantie kan laten vervangen door Apple.

Als je zo’n MBP te pakken kan krijgen zou ik die kans gewoon nemen.

Nee, nee helemaal geen cpu fan probleem maar wel degelijk een hardwareprobleem.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.