12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    matsoftmac

MacBook Pro 17" uit 2008 nog investeren?

Hallo beste mensen,

Ik heb nog een MacBook Pro 17″ uit 2008 (2.5 ghz Core2duo, 4 gb geheugen).

De accu van deze laptop is stuk en ik overweeg een nieuwe te kopen. Deze kost wel 145,- euro!

Vinden jullie een nieuwe accu voor deze laptop het nog waard?

Groet,
    MatSoft(.nl : -)

Bijdrager
    MacMiepje

Als dat toestel nog perfect werkt zou ik een nieuwe batterij kopen ja.

Bijdrager
    matsoftmac

Het apparaat werkt verder nog perfect. In 2011 heeft Apple zelfs nog een nieuwe moederbord geplaatst.

Het gaat mij meer om de snelheid van de processor. Hiermee kan ik voorlopig toch nog wel nieuwe OS’en op installeren (en vloeiend gebruiken)?

Bijdrager
    brinkey

Die Macbook is nog prima om mee te werken.

Je kunt ook goedkoper een nepaccu kopen. Ik heb een half jaar geleden een Yanec gekocht (what’s in a name) voor een 15 inch voor ik meen 70 euro. Tot nu toe voldoet ie prima.
    Moet er wel bij zeggen dat anderen weer slechte ervaringen hebben met nepaccu’s.

Bijdrager
    Soulshaker

Let wel waar je de accu koopt , en of dat die nog “vers” is.
    Als die accu al een half jaar tot een paar jaar (!) in de rekken ligt , is die vaak al een groot deel van zijn capaciteit kwijt.

Dus let er op , ook bij APR’s !

Je mac kan zeker 10.8 mountain lion gebruiken.
    Voor 10.9 OS X Mavericks weet ik het zo nog niet.

Bijdrager
    FloorvN

ik heb gisteren nog op ebay een nieuwe OEM retail (dus originele) accu gekocht in china voor 45 euro incl. gratis verzend kosten !

misschien tip ?

Zo te zien is hij voor de 17inch zoals verwacht iets duurder..
    http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=macbook+pro+17inch+battery+original&_sacat=0&_odkw=macbook+pro+17inch+battery+oringinal&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Bijdrager
    matsoftmac

Bedankt voor de tips/hulp!!

Deze zou ik wel willen kopen:

http://www.ebay.nl/itm/Genuine-Original-Battery-Apple-Macbook-pro-17-inch-A1189-MA458-/110893940167?pt=Laptop_Batteries&hash=item19d1cb3dc7

Is het veilig kopen via Ebay?

Het nieuwe OS van Apple zal toch wel draaien op mijn MacBook Pro?

Bijdrager
    brinkey

Over het algemeen is het veilig kopen via ebay. Genuine producten uit China ben ik niet altijd van overtuigd. Houd er rekening mee dat je als je pech hebt nog 21 procent btw moet betalen en inklaarkosten.

Of het 10.9 gaat draaien op die macbook is niet bekend, maar dat zou mij er niet van weerhouden om te investeren in een nieuwe batterij.

Bijdrager
    matsoftmac

Ik heb die accu op ebay gekocht! Over ongeveer een week heb ik hem.

Dank voor de tip om via Ebay te kopen, scheelt toch weer ongeveer 60 euro!!

Bijdrager
    FloorvN

OSX Mavericks gaat werken op jouw macbook pro !

ook op die van mij:)

ik had er al een topic voor aangemaakt hier op OMT :

Mac OSX Mavericks systeem hardware eisen ?

btw,
    als je met paypal betaald op ebay, heb je ook altijd nog 40 dagen mogelijkheid je geld terug te krijgen..
    Mocht je niet te vreden zijn over het product, of je ontvangt niks van de verkoper, dan gaat Paypal voor je claimen en eventueel je geld terugstorten..

Bijdrager
    matsoftmac

TOP!!!:D

Bijdrager
    matsoftmac

Vandaag accu binnengekregen. Top!! Helemaal als nieuw. Capaciteit is meer als 100% volgens Coconut Battery.

Scheelt me 70 euro!! Thanks voor de tips!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.