10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

Macbook Pro 17'' mid 2010 Geekbench score ineens veel lager!!

Ik heb een MBP 17” core i5 en toen ik hem voor de eerste keer benchmarkte stond de score op 5870 punten.
    Als ik hem nu benchmark geeft ie een score van slechts 4808!

Ik draai GEEN software op de achtergrond!

wat kan het zijn?

Bijdrager
    strigoi

Weet je het zeker? Bekijk maar eens je ‘Activiteitenweergave’. Naarmate een computer meer wordt gebruikt lopen er ook meer achtergrond processen van programma’s die na afschaf van de machine zijn geïnstalleerd. Heb je wel de test gedaan na het opnieuw opstarten van de machine? Want als je de Mac al een aantal uur, dagen of weken aan hebt gehad zullen er ongetwijfeld nog heel wat bestanden in je cache staan.

Bijdrager
    Hessel89

@ strigoi

activiteiten weergave heb ik allang gecheckt en alle processen van programma’s gewoon uitgeschakeld.

Ik zal het nog eens proberen na het opnieuw opstarten maar vrees dat ik dezelfde score krijg. brb.

Bijdrager
    strigoi

Hopelijk helpt een reboot, heb je wel bij ‘Activiteitenweergave’ naar ‘Alle processen’ gekeken of enkel ‘Mijn processen’? Dit menu staat rechtsboven in het venster, niet alles zo maar uitschakelen enkel als je weet waarvan het is en het niet noodzakelijk is voor het systeem.

Bijdrager
    strigoi

Verder is er nog een programma Onyx dat je harde schijf controleert en eventuele kleine rommeltjes en overige onnodige bestanden van je systeem kan halen, ook met het oog op prestatie herstel/verbetering.

Bijdrager
    Hessel89

@ strigoi alle processen heb ik al gecheckt.

nu opnieuw opgestart krijg ongv de zelfde scores.
    zo rond de 4950

Bijdrager
    Pieterr

Hoe is je Engels? Lees anders dit stukje eens: My Geekbench Odyssey. (vertaling)

Bijdrager
    strigoi

http://browse.geekbench.ca/geekbench2/search?q=macbook+pro+i5 draai je Geekbench nu 32-bit of 64-bit? Het kan zijn dat je toentertijd een 64-bit versie had draaien en nu de 32-bit versie draait. Aangezien ik geen 32-bit versie zie die boven de 5000-5100 punten uitkomt, daarentegen komt de gemiddelde 64-bit versie rond de 5500-5800 uit.

Bijdrager
    Hansi2124
    strigoi op 24 september 2010

Verder is er nog een programma Onyx dat je harde schijf controleert en eventuele kleine rommeltjes en overige onnodige bestanden van je systeem kan halen, ook met het oog op prestatie herstel/verbetering.

Kan je dus beter niet gebruiken, zo wijst het verleden uit. Een Mac heeft geen verbetering nodig door tooltjes die door andere software ontwikkelaars is gemaakt.
    Tip: de zoekfunctie van OMT met het woord onyx.

Bijdrager
    AllStar

Ik denk ook dat je de eerste keer de 64-bit versie van Geekbench draaide, en nu de 32-bit versie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.