7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bart-bl

Macbook Pro 17" late 2011 loopt vast, ook na upgrades

Beste onemorethingers,

Al een poosje problemen met mijn Macbook Pro, hoop geprobeerd maar het probleem is voor mij onvindbaar.

Het begon met uit het niets herstarten (al dingen over gelezen, defect grafische kaart?). Maar daar al een tijd geen last van gehad, nu is het zo dat de macbook vaak vast loopt wanneer ik bijvoorbeeld op internet zit of programma’s draai als Photoshop, Ableton. Macbook uitgezet middels de power button en opnieuw oplaten starten, wanneer ik dat doe komt hij niet verder dan een wit scherm. Met verschillende opties op laten starten (Safe mode, PRAM reset, opnieuw via USB geboot). Hoop gelezen op internet, zou de harde schijf kunnen zijn. Gezien ik toch al de overstap wilde maken naar een SSD, leek dit mij een goed moment.
    Leek allemaal goed en prima te zijn na een schone lei te beginnen. Maar helaas nog steeds diezelfde problemen. Weer op onderzoek uit gegaan en een hardware test laten draaien waaruit bleek dat de MEM niet goed was. Nieuwe geheugenkaarten besteld (Kingston) geplaatst en hartstikke blij met het resultaat (dacht ik). Na 3 dagen zonder problemen, liep hij vandaag weer via Google Chrome vast waardoor ik hem weer moest laten herstarten middels de power button. Helaas weer met opstarten het vervelende witte scherm.. Nu op kunnen starten door een PRAM reset en gelukkig dit verhaal nog kunnen typen.

Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Specs:
    Macbook Pro (17-inch, eind 2011)
    Processor 2.4 GHz Inter Core i7
    Geheugen 16GB 1600 MHz DDR3
    Videokaart Intel HD-video 3000 512MB

Bijdrager
    Apple9

Beste Bart-bl,

Waarschijnlijk zijn dit problemen met de moederbord of grafische kaart. Gelukkig is Apple hiervan op de hoogte en hebben ze zelf al een reparatieprogramma opgestart.

Kijk even bij de link of jou Mac in aanmerking komt.

Link: https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Succes!

Bijdrager
    bart-bl

Ga gelijk even naar een repair-center van de week!

Bijdrager
    Jeddes

Ik geloof dat Apple zn rep programma inmiddels verlopen is.
    Hier kan je het laten doen, maar kost wel wat…..je moet je afvragen of het de moeite waard is.
    http://www.macrepair.nl/Shop/nl/page/176.aspx#/?Select-Your-Checkout-Options=Basket(177.53.42.1332)

Bijdrager
    bart-bl

Is inmiddels verlengd:)

“Het programma kan worden gebruikt voor de betreffende MacBook Pro-modellen tot 31 december 2016 of tot vier jaar na de originele aankoopdatum, afhankelijk van wat de langste dekking biedt voor u”

Bron: http://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Ben naar een Amac geweest, helaas traden de problemen niet op tijdens het bezoek. Nu wachten tot er weer een probleem voorkomt en foto/video van maken en weer terug.

Bijdrager
    bart-bl

Update:

Bewijsmateriaal verzameld en naar een repair centrum geweest. Daar hebben ze een test gedraaid en die faalde. Met andere woorden, hij valt binnen het repair-programma en wordt kosteloos gerepareerd.

Bijdrager
    Jeddes

(y) Top.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.