23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    m.koelle

Macbook pro 17" core 2 duo 2.93 mid 2009

Hallo pofessionals,

Ik heb een macbook pro 17″ welke traag begint te worden en welke ik wil voorzien van een ssd harde schijf
    ik heb 8 gb ram en heb een 2,93 core 2 duo

Welk merk en type ssd schijf kan ik hier het beste inzetten? niet dat ik straks een te snelle schijf voor mijn macbook heb.
    Ik zoek een goede schijf!!! maar wel welke passend is voor mijn macbook pro

Wat wil ik graag? ik wil graag de bestaande harde schijf eruit halen en deze met een plug and play van een nieuwe ssd schijf voorzien welke gelijk past zonder aanpassingen.

Als dit mogelijk is kan ik dan de nieuwe hd initialiseren voor de mac en er een nieuwe osx opzetten? ben ik dan klaar of denk ik nu te makkelijk?
    Daarna wil ik alles er opnieuw zelf opzetten aan programma’s

Bijdrager
    fixar

Ik heb hele goede ervaringen met de Crucial SSD’s… Momenteel gebruik ik voornamelijk de MX200 serie, die snel en betrouwbaar is en zeker niet duur. (< 100 euro voor 256GB) Als het nog voordeliger moet kan je ook voor de BX100 gaan (de budget opvolger van de MX100). Andere mensen worden heel blij van de Samsung EVO schijven (850 evo)

Als je een kleine USB behuizing erbij aanschaft kun je de nieuwe SSD daar in stoppen, de SSD middels je MacBook formateren (initialiseren) in het HFS+ formaat en vervolgens kun je eenvoudig al je data klonen (middels bijvoorbeeld Carbon Copy Cloner of Superduper) vanaf de HD naar de nieuwe SSD. Als dit klaar is kun je de SSD en de HD verwisselen… makkelijk!

succes

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    KR1275

Een S-ATA SSD, Er zijn er zoveel.

Bijdrager
    m.koelle

waarom moet ik en kleine USB behuizing erbij aanschaffen? ik wil die nieuwe ssd harde schijf inbouwen in mijn macbook pro daar waar nu de
    harde schijf ook zit

Bijdrager
    m.koelle

Weet iemand ook wat apple zelf voor ssd schijf in haar MacBooks stopt?
    Iemand ervaring met kingston ssd schijven?

ik heb er weinig ervaring mee, sorry voor al deze vragen

Bijdrager
    fixar

de usb behuizing is handig om de data te kunnen overzetten… Er zijn ook andere manieren om dit te doen, maar dit is verreweg de meest eenvoudige…. tenzij je allang een goede en actuele TimeMachine backup hebt, dan kun je ook die gebruiken.

Bijdrager
    m.koelle

Dank voor je reactie, is er nog een ssd die
    Net zo snel en goed is als de evo 850 van samsung.
    Een samsung in mijn mac :(((((

Bijdrager
    bbqwerty

Apple heeft geen eigen merk SSD’s. Ik meen dat ze er hitashi of Samsung in zetten. Ik had er eentje van hitashi inzitten.
    Zelf heb ik nu de Samsung 850 evo, perfecte schijf, laat je niet gekmaken door merken, die van Samsung zijn echt prima.

Je kan ook een USB kabel naar sata aansluiting kopen voor een paar euro, dan zet je gemakkelijk al je gegevens over. Oja, en een torx schroevendraaier voor de schroefjes van de harde schijf. Die zet je over op je nieuwe SSD. Volgens mij moet je torx 5 of 6 hebben.

Succes!

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Demon Hunter

Die blade SSD gaan helemaal niet in die 2009 17 MBP, alleen in nieuwere rMBP’s.
    Je moet gewoon een SATA SSD hebben, zoals die 850 EVO.

Bijdrager
    penseel

Dat klopt helemaal staat er ook bij late-2013-2015.

Bijdrager
    TandMac

Ik heb in 3 macBooks 850 EVO HD’s geplaatst. Deze werken vlekkeloos. En snel snel snel.
    De tip van externe behuizing is nog zo slecht niet. (kost geen geld)
    Veruit het makkelijkste om data over te zetten.
    Nadien plaats je de huidige HD er in en heb je een externe Backup schijf. (of wat je er ook mee wil aanvangen)

Bijdrager
    Soulshaker
    penseel op 23 oktober 2015

Dat klopt helemaal staat er ook bij late-2013-2015.

Waarom post je het dan in een topic voor een 2009 MBP ?

Bijdrager
    m.koelle

mensen dank voor alle antwoorden, ik ben al veel verder nu.
    Ik heb net een samsung eco gekocht en die vent van de media markt moeilijk doen of ik dat zelf ging doen en
    of ik het wel wist en moeilijk moeilijk

Laatste vraag, ik koppel de nieuwe samsung nu via een usb aan de mac, ik formateur de schijf met uitgebreid journaled, zet er een schoon systeem op.
    Ik maak de mac open, schroef de oude hd eruit en stop de samsung er in en dan start hij toch op?

De programma’s installeer ik handmatig wel

Bijdrager
    flierefluiter

Waarom maak je niet een time machine backup van je HD. Na plastsen van ssd time machine backup terugplaatsen. Makkelijk zat.

Bijdrager
    m.koelle

Ja kan ook weet ik maar zoals ik t beschreef kan t toch?

Bijdrager
    TandMac

het eenvoudigste:
    je steekt de nieuwe schijf in de externe behuizing, formatteer deze met schijfhulprogramma.
    Je wisselt nu de schijven van plaats.
    Oude naar de externe behuizing, de SSD in de laptop.
    Kopieer met Carbon Copy Cloner de oude naar de nieuwe schijf.
    Done.

Bijdrager
    Timm

heeft iemand goedkope behuizing?

Bijdrager
    fixar

Kijk anders even hier

Bijdrager
    m.koelle

Ik heb mijn samsung ssd met succes geinstalleerd. Dank u allen. Kan ik aan de hand van bijgeleverde cd de schijf nog sneller laten opstarten? ik hoorde in de winkel dat je dat kunt met een soort van performance op snelheid menu of is dat niet voor de mac en alleen voor windhoos?

Bijdrager
    m.koelle

Jongens iemand een idee?

Bijdrager
    SunKeeper

Die software is volgens mij niet voor de Mac. Ik heb er nooit naar omgekeken en de SSD’s werken prima.

Lekker laten doen en van de huidige snelheid profiteren. Ik neem aan dat het fors verschilt met de harde schijf.

Bijdrager
    m.koelle

de snelheid is echt stukken!! beter. Dank jullie allemaal!!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.