6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kayintveen

Macbook Pro 16″ Graphics issue

Ik ervaar met mijn macbook geregeld issues wanneer mijn macbook de AMD Radeon Pro 5500M gebruikt (zie screenshot hieronder) dit gebeurd soms op bepaalde onderdelen in verschillende ui componenten zoals inspector in chrome. Maar bijvoorbeeld ad.nl bijna 90% van de site.

Het gebeurd niet altijd. En een reboot of opnieuw starten heeft weinig nut. Alleen forceren dat hij de Intel gfx kaart gebruikt. (is zowel op extern scherm als laptop en kan er dus screenshots van maken.)

Iemand hier bekend mee?

Bijdrager
    Buzz

Duidelijk gevalletje terug voor garantie toch?

Bijdrager
    LighScan

Dat belooft. Ik heb namelijk ook graphic issues, ben nog in contact met Apple Support voor mijn case.

Bij is het probleem veel kleinschaliger: het zijn slechts enkele oplichtende pixels. Doet zich voor bij alle vensters en ook in veilige modus. PRAM reset verhelpt het niet.

Hier mijn voorbeeldje:

Edit: ik heb ook de 5500M

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door LighScan.
    Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>LighScan op 2 juli 2020 om 17:19</p>
    Dat belooft. Ik heb namelijk ook graphic issues, ben nog in contact met Apple Support voor mijn case.

Bij is het probleem veel kleinschaliger: het zijn slechts enkele oplichtende pixels. Doet zich voor bij alle vensters en ook in veilige modus. PRAM reset verhelpt het niet.

Hier mijn voorbeeldje:

<iframe title=”Graphic issue MacBook Pro 16" 2019 (pixels)” src=”https://www.youtube.com/embed/TA_nuBiveOQ?feature=oembed&#8221; width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Edit: ik heb ook de 5500M

Volgens mij is dit een heel ander probleem, dat zich al jaren bij verschillende modellen voordoet. Het is wrsch geen hardwarekwestie:

https://apple.stackexchange.com/questions/338319/red-pixels-on-mojave-and-catalina-dark-mode

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>kayintveen op 30 juni 2020 om 21:27</p>
    Ik ervaar met mijn macbook geregeld issues wanneer mijn macbook de AMD Radeon Pro 5500M gebruikt (zie screenshot hieronder) dit gebeurd soms op bepaalde onderdelen in verschillende ui componenten zoals inspector in chrome. Maar bijvoorbeeld ad.nl bijna 90% van de site.

Het gebeurd niet altijd. En een reboot of opnieuw starten heeft weinig nut. Alleen forceren dat hij de Intel gfx kaart gebruikt. (is zowel op extern scherm als laptop en kan er dus screenshots van maken.)

Iemand hier bekend mee?

Is een veelgehoord probleem: https://forums.macrumors.com/threads/sudden-graphics-corruption-16-macbook-pro.2230856/

Onduidelijk is nog of het een hardware kwestie is of een probleem met de driver van de grafische kaart. Chrome is een van de apps die dit effect zichtbaar maken.

Bijdrager
    Peter Villevoye

Ja, hier is duidelijk iets raars aan de hand. Ik heb hetzelfde effect ook al gemerkt in Chrome (met GPU-hardware versnelling áán), met Miro (de desktop app), en in Fantastic Fold (een nieuwe web app van Adobe). Bij Miro werd duidelijk dat een oudere versie van de desktop app wèl werkte en een versie met het nieuwere “Electron” (een JavaScript framework) bij bepaalde handelingen over de rooie ging en bij het in/uit-zoomen zich weer even herstelde. En zowel bij Miro als Fantastic Fold bleven sommige overlappende delen van het scherm nog intact (bijv. een ander tabblad, de toolbox of een alert), óver het verstoorde schermdeel heen (het main-canvas van de app).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.