16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ejaysjaaki

Macbook Pro 16″ en LG 4k 27UL850-w aansluiten

Ik heb een MacBook Pro 16″ en een beeldscherm van LG, namelijk de 27UL850-w.
    Dit scherm heeft een USB-C aansluiting en mijn MacBook heeft een USB-C aansluiting.
    Ik heb geprobeerd om de laptop direct met de meegeleverde oplaad kabel van de MacBook (ook usb-c naar usb-c) aan te sluiten maar dit schijnt niet te werken want ik krijg geen beeld en het scherm gaat ook niet aan.

Ik verwacht dat dit komt door de kabel die ik gebruik. Mijn vraag daarom ook welke USB-C naar USB-C kabel ik het beste kan gebruiken. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Bijdrager
    Jamaco1947

ik heb dezelfde monitor aangesloten op een MacBook Pro 13 inch 2018 bij de monitor zat een USB-C kabel die heb ik aangesloten aan de MacBook en het werkt als een zonnetje.

Bijdrager
    ejaysjaaki

Bedankt voor je antwoord Jamaco,
    dan moet ik nog maar eens goed zoeken naar die kabel!
    Ik vraag me dan alleen wel af of jij je scherm zelf nog aan de stroom hebt of dat je dit ook via de usb-c van je laptop kan?

Bijdrager
    Jamaco1947

Het LG scherm word van stroom voorzien via het stopcontact de MacBook Pro word via USB-C opgeladen.

Bijdrager
    fnk

Zoals Jamaco1947 al zei moet er in de doos van de monitor een USB-C kabel bij zitten.

Dat is een data en voeding’s kabel in één. Die bij de MacBook wordt geleverd is alleen voor opladen zoals de meeste USB-C kabels van Apple.

Alleen de iPhone 11 heeft een USB-C datakabel…., maar die gaat dan ook naar Lightning.

De LG levert maar 60W stroom via USB-C dus opladen gaat langzamer dan de 96W lader die Apple erbij levert.

Als je een USB-C kabel moet halen moet je op het vermogen van de kabel letten, minimaal 60W.

En de datasnelheid, er zijn USB-C kabels die maar USB 2.0 snelheden hebben (480mb), je wilt minimaal 3.0 hebben (5 Gbit/s).

Hoop dat dit helpt.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    ejaysjaaki

Bedankt voor alle reacties, hier kan ik mee verder!

Is de USB-C naar USB-C aansluiting ook 60Hz?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door ejaysjaaki.
    Bijdrager
    Jamaco1947

Displayverbinding via USB Type-C™ en geschikt voor MacBook. Met slechts één kabel kun je gelijktijdig 4K beeldgegevens en andere data overdragen en een MacBook of een ander mobiel apparaat tot 60W opladen.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik heb hetzelfde scherm en heb de USB-C kabel die erbij zat genomen voor mijn Dell laptop (en de 2018 iMac).

Werkt als een stikmachientje: USB-Data/4K@60Hz/PowerDelivery (meestal wel de input manueel te selecteren alvorens beeld te hebben).

Bijdrager
    Shmoo

(meestal wel de input manueel te selecteren alvorens beeld te hebben).

Zou dat de oplossing zijn voor de openingsvraag? Dat iemand gewoon naar een dood beeldscherm zit te staren terwijl je nog op een knopje in het menu of zoiets moet drukken. 😁

Lijkt mij namelijk zo sterk dat je een doos krijgt met daarin een monitor waar het kabeltje van stuk is. Dat er pixels stuk zijn of een kras op je nieuwe monitor lijkt mij duizendmaal groter dan een kabel die niet werkt.

Bijdrager
    TheBigZ

Nee, Shmoo, als je goed leest (de reactie van fnk) dan weet je wat het probleem was. Niet alle USB-C kabels zijn gelijk, helaas.

Ik heb geprobeerd om de laptop direct met de meegeleverde oplaad kabel van de MacBook (ook usb-c naar usb-c) aan te sluiten maar dit schijnt niet te werken…

Die bij de MacBook wordt geleverd is alleen voor opladen zoals de meeste USB-C kabels van Apple.

Bijdrager
    Shmoo

Ooooo wacht de witte USB-C <–> USB-C kabel die bij de MacBook Pro hoort gebruiken om je beeldscherm aan te sluiten. Nee dat gaat niet werken, dat is een heel minimaal kabeltje dat enkel stroom kan overbrengen. Ik dacht dat hij de kabel had gebruikt die bij de monitor zat want dat doet @MevalonicAcid namelijk ook en dan werkt het wel.

Maar als het goed is zit in de doos van LG toch een USB-C kabel. Dat claimen ze namelijk wel op hun website? 🧐

Bijdrager
    ejaysjaaki

Hoi all,

Ik heb de USB-C kabel gisteren terug gevonden die bij mijn LG monitor hoort (had de vrouw verstop :P), en die werkt inderdaad perfect. Bedankt voor de hulp allemaal!

Bijdrager
    Shmoo

Wiebelt deze monitor veel op zijn standaard of is het echt een solide verbinding?

Dat is eigenlijk de reden waarom ik nog steeds geen fatsoenlijk beeldscherm heb gekocht. Monitors hebben vaak een extreem laag niveau qua afwerking, veel goedkoop plastic en materialen om de kosten te drukken. Als je dan je ellebogen op je bureau zet of verplaatst dan wiebelt het beeldscherm op z’n sokkel, zeg maar.

Moderator
    Night

Beter bureau kopen, @Shmoo 😛

Bijdrager
    Shmoo

Klopt, dat staat ook op de planning maar ik krijg niet zoveel salaris als dat ik verdien.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.