13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    strigoi

Macbook Pro 15″ versus Macbook Pro 15″

Is de macbook pro 2.4 met 256mb geforce een stuk beter dan de macbook pro 2.2? Want ik ga zelf denk ik wel voor de 2.4, aangezien een verschil van 300-400E best veel is wil ik graag zeker zijn van mijn zaak.

Wat ik van plan ben te doen op de mbp:
    – Werken met Photoshop / Illustrator / Indesign CS3 (op hetzelfde moment)
    – 3D rendering in Cinema 4D
    – After Effects CS3
    – Final Cut Pro
    Dus veel multi tasking

– Windows XP > Boot Camp voor toch met regelmaat een game: van WC3 / CSS tot Supreme Commander / C&C3 Tiberium wars en toekomstige games.

(de hierboven genoemde dingen wil ik graag zo soepel en goed mogelijk kunnen doen op mn 24″ LCD scherm)

Verder wil ik dat mijn machine nu klaar is voor de komende 3+ jaar (voor zover dit mogelijk is natuurlijk). Graag tips / advies / ervaringen en meningen.

Groeten,

Jurriaan

Bijdrager
    passenger

Voor wat jij er mee wilt is een zo pittig mogelijke videokaart an te raden. Wat niet wil zeggen dat z’n kleine broer het niet goed kan, maar voor de zware toepassingen die jij wenst geldt hoe meer hoe beter. De 256 MB kaart is een dual-link DVI, dus kan-ie zonder problemen zelfs een 30″ scherm aansturen. Misschien dat je je geld kunt besparen, maar of je er dan 3 jaar gelukkig van wordt?

Inactief
    Anoniem

Mag ik vragen waarom je voor een laptop gaat?

Bijdrager
    Vesper

Dacht ik eigenlijk ook aan.
    Men zegt wel dat een laptop dat allemaal aan kan, en dat is ook zo. Maar voor zoveel 3D-bewerking en ‘gerender’ zou ik toch voor een desktop-model gaan. Kwestie van je MBP niet té zwaar op de proef te stellen. Een MBP is volgens mij meer om pro’s onderweg de kans te geven door te werken, of snel wat te doen dan om als desktop te dienen? Het is maar een idee hoor…

Bijdrager
    strigoi

Tuurlijk. Ik zit momenteel in het 2e jaar van mijn studie Grafische Vormgeving te Arnhem, deze studie is praktijk gericht. Wat dus betekend dat ik vaak op school werk en er ook genoeg tijd tijdens de lessen is om daar te werken. (Verder werk ik veel thuis en ben ik van plan om tijdens deze zomer of gedurende het komende schooljaar naar Arnhem te verhuizen. Omdat mijn vriendin nog gewoon in Deventer woont zal ik ook vaak heen en weer reizen / in mijn geboorte stad verblijven, dus is het prettig om dan op meerdere plekken te kunnen werken aangezien het een zware / volle studie is.)

Het is heel prettig om niet plaats gebonden te zijn, zodat je overal heerlijk kan werken en natuurlijk ook kan presenteren. Een standaard les is vaak individueel en soms klassikaal, een aantal klasgenoten laten ook al het gemaakte werk zien op hun laptops wat ook weer makkelijker is en aanzienlijk scheelt in de printkosten.

En op school zijn wel genoeg computers (Apple) vaak is het tijdens belangrijke periodes (beoordelingen) toch lastig een computer te vinden. De computers die we hebben zijn voornamelijk nog G4s / paar G5 kasten en 20tal 17″ Intel iMacs Intel CD, het voornaamste probleem hier is onze verouderde servers die zelfs het werken op een G5 soms ondragelijk maken. Dus overall is het gewoon heel prettig om met je eigen settings / programmas / desktop (op school heb je maar beperkte bevoegdheid) te kunnen werken.

Bijdrager
    Vesper

Als je inderdaad wat gebonden bent aan je mobiliteit, ga dan zeker voor 256Mb. Voor 3D bewerking kan je er niet genoeg van hebben :D

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

Maximale RAM erin proppen is de beste inverstering. En dan zien hoeveel geld je overhebt voor de 2.2 of 2.4

Bijdrager
    tulipan

Misschien ten overvloede maar je gebruikt zware applicaties die ook best veel naar disk schrijven, de 7200rpm variant harddisk is dan een aanrader.

Bijdrager
    strigoi

Momenteel is dit het plan:

2.4 MBP 15″
    2GB ram (vind 650Euro nog echt te veel geld om er nu 4GB van te maken misschien dat ik dit in de
    verre toekomst zelf eens doe)
    160GB HD 7200 RPM
    + standaards van dit type

Iedereen alvast heel erg bedankt voor tips !

Bijdrager
    CMD-Z

zijn er ook redenen om niet de 7200 rpm HD te nemen?

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan wat jij belangrijk vind… in de 7200 rpm sectie zijn de schijven kleiner. Is de hoeveelheid opslag voor jou van groter belang kom je op schijven uit met een lagere rpm… wat ze overigens niet perse trager maakt…

Bijdrager
    CMD-Z

Hoorde wel iets over verhoogd batterijverbruik bij hogere rpm’s

plus ik zie net, dat als je er een 7200rpm HD in wil, je 4 tot 6 weken moet wachten (apple store).
    Dat is misschien nog wel de beste reden om voor de 5400 te gaan ;)!

Bijdrager
    Brent146
    ”strigoi”

2GB ram (vind 650Euro nog echt te veel geld om er nu 4GB van te maken misschien dat ik dit in de
    verre toekomst zelf eens doe)

En wat dacht je hiervan: http://eshop.macsales.com/item/Other%20World%20Computing/53IM2DDR4GBK/

4 GB voor de MBP C2D voor omgerekend 163,8 euro.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.