4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Fabfacee

Macbook pro 15 v.s. Macbook pro 15 retina

Hoi allen,

Ik twijfel tussen de aankoop van een Macbook Pro 15 inch 2,3 Ghz met mat scherm, die ik laat upgraden naar 16 GB en een extra SSD van 128GB naast de standaard 500GB harddisk. Ik heb laten uitrekenen dat ik bij een APR met mijn docentenkorting op 2364 euro ga uitkomen, zij bouwen dan de SSD in en de dvd-speler in een aparte case.

Nu komt de Mediamarkt met de BTW actie en twijfel ik opeens over de Macbook Retina het 2,6 Ghz model, dat kost nu 2440 euro zonder de BTW. Voor 80 euro meer t.o.v. bovenstaande configuratie heb ik dus dit model. Maar het nadeel is dat dit model 8GB intern geheugen heeft en je het niet meer kunt upgraden. Nou heb ik op dit moment die 16GB niet nodig, want ik doe het op dit moment met een zes jaar oude Macbook pro met slechts met 3GB. En het zwaarste programma dat ik gebruik is Aperture en Photoshop.

Wie heeft wat tips om de keuze makkelijker te maken? Ik koop normaal gesproken liever bij een APR vanwege de service e.d. Maar deze Mediamarkt aanbieding is ook niet slecht natuurlijk.

Bijdrager
    YoupLotgerink

16GB heb je echt niet nodig hoor.. Is overkill!

Daarnaast zou ik gaan kijken waarvoor je de Mac gaat gebruiken. Als je veel Photoshop gaat gebruiken is Retina wel handig, maar geen must denk ik. Vooral niet als je 8GB gebruikt in een “normale” 15″.
    Ik zou in jou geval een normale Mac halen met 8GB en van het geld dat je over hebt lekker houden of overige accessoires kopen. Muis bijv.

Succes met je koop en ik hoop dat mijn inbreng heeft geholpen.

Bijdrager
    Fabfacee

Ha YoupLotgerink,

Dank je voor je reactie. Ik denk inderdaad ook dat 16GB teveel is voor mij! En dit is iets dat ik ook over een aantal jaar er nog in kan prikken als het wel nodig blijkt te zijn, maar dat kan dus weer niet bij de Retina. Ik twijfel nog steeds, want de retina is qua uiterlijk vertoon natuurlijk erg mooi!
    Maar wanneer ik bij de andere Macbook Pro geen 8GB neem zoals jij voorstelt dan scheelt het ineens alweer bijna 200 euro. Ik heb nog een dag om te beslissen.

Bijdrager
    YoupLotgerink

Inderdaad. Dat lijkt mij een goede oplossing. En kijk je ook naar de poorten die de Mac aanbiedt? Zo heeft de Retina geen Superdrive(CD lezer) en soms kan dit nog wel handig zijn. Ik gebruik ‘m zelf ook nog wel eens om (oude) programma’s te installeren en cd’s te branden voor in de auto o.i.d.
    En zoals je al zegt, de Retina ziet er prachtig uit! Maar is dat het geld waard?

Hopelijk lukt het om een keuze te maken!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.