7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Macbook Pro 15" unibody, scherm verbogen

Hallo!

Vorige week van kleine hoogte (hooguit 10cm) mijn tas uit m’n handen laten glijden, met als gevolg dat mijn laptop op een hoekpunt terecht kwam. Gevolg daarvan was weer dat de hoek van mijn scherm lichtjes verbogen is.

Het scherm is onbeschadigd, het is alleen dus de aluminium buitenkant, waarvan een klein hoekje verbogen is. Met als gevolg dat hij aanloopt bij het openen en sluiten op mijn topcase (rechter bovenhoek, aan de scharnierkant).

Ik kan het laten repareren, maar dan moet er een heel nieuw scherm meteen in. Kosten, meer dan 600 euro. Gezien de Macbook Pro 2 jaar oud is, en ik van plan ben om hem toch binnenkort weg te doen, ga ik dat er niet meer voor betalen. Maar dit is ook lelijk en zal flink de prijs omlaag halen.

Is er iemand die zegt dat het voorzichtig met een tangetje en een doek er omheen een klein beetje (echt maar 0.5 – 0.6 mm) terug te buigen is zonder dat ik m’n hele scherm sloop?

Foto’s komen er aan!

Vraag 2
    Wat zou deze (met deze schade als enige) nu nog opleveren? MBP 15″, late 2008. Geheugen geupgrade naar 4GB 1066MHz DDR3, hdd geupgrade naar 500GB 5400rpm.
    Altijd netjes mee omgegaan, behalve dan deze schade :(.

Specs:
    Processor: 2.4GHZ Intel Core 2 Duo
    Geheugen: 4GB 1066MHZ DDR3
    HD: 500GB Fujitsu 5400RPM
    Model: 15″ unibody late 2008
    Videokaart: NVIDIA GeForce 9400M
    Aankoopdatum: 29 april 2009

Volgens Mac2Sell.net is hij nog 820 euro waard. Nu leert de praktijk dat je daar meestal nog wel wat meer voor krijgt, maar met deze schade? Ik hoop het wel, want het is verder een goed apparaat, dat nog gewoon werkt.

Bijdrager
    Remcovanderveer

Hoi,

Ik had het lekker laten zitten, de kans is groter dat je het breekt als dat je het maakt ;-).
    De waarde van MBP op Marktplaats is nog steeds vrij hoog. Zelfs als er krassen, deuken etc. inzitten.
    Sommige mensen kopen hem alleen om aan extern beeldscherm te zetten…

Dus ik zeg: (doen) Lekker laten zitten.

Waarde: € 900,- | € 950,-

Groet,
    Remco

Bijdrager
    Baas

Heb iets gelijks gehad. Alleen was mijn onderkant ook verbogen, dus er moest een nieuwe in. Het scherm/bovenkant is toen heel voorzichtig door de reparatiedienst van iFactors in Zoetermeer bij gebogen zodat hij weer sluit.

Groet,

joost

Bijdrager
    Brambo1978

Ik kon het scherm weer aan de buitenkant lijmen, maar blijkt wel met de verkoop dat mac kopers erg gevoelig zijn voor beschadigingen, ga er maar niet vanuit dat je nog 900 euro voor een mac krijgt die zichtbaar beschadigd is, de mijne ging voor 750 weg (macbook pro unibody 15 inch 2009

Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Voor 900 euro ben ik tevreden ;-)!

Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Daar is de beschadiging goed op te zien.

Bijdrager
    RobinProductions

als ge een beetje voorzichtig zijt dan kan je het scherm er ook gewoon weer terug in klikken is bij mij zo ook gelukt ;d

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.