6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Oddie

Macbook Pro 15'' sluimerstand problemen?!

Dag OMTers,

Ik ben sinds kort op een Macbook Pro overgestapt, maar heb nu alweer een tweede probleem. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?

Mijn Macbook gaat namelijk ’s nachts zonder enige reden uit de sluimerstand. Dit is vannacht weer gebeurt. Hij hangt dan wel aan een extern scherm met een muis en toetsenbord aangesloten.

Maar hetzelfde gebeurt ook als die zonder randapparatuur is aangesloten, ik klap de Macbook dan dicht, maar hij gaat vervolgens weer aan. Vervolgens ziet de Macbook dat hij dicht geklapt is en gaat hij weer in de sluimerstand. Dit gaat dan zo de heledag door! (aan/uit/aan/uit)
    Het rare hieraan is als ik de netvoeding van de Macbook haal, dan gaat hij ineens wel in de sluimerstand!?

Toch is hetzelfde een keer gebeurd in mijn schooltas, zonder netvoeding, hij heeft dus de hele dag in mijn tas aangestaan! Dit lijkt mij niet echt goed voor z’n machine!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Eerst even deze vraag: hoe weet jij dat je MBP steeds aan en uit gaat als de klep dicht is? In sluimerstand brandt het lampje en dooft dan weer om vervolgens weer wat op te lichten. Zo gaat dat maar door.

Bijdrager
    lvdwiele

Ik heb het zelfde probleem, tenminste op mijn Mac Pro 8 Core.
    Hij springt aan, en na een sec of 30 gaat hij weer uit.

Nu had ik laatst ook het idee dat mijn MacBook Pro 15″ meer leeg was dan normaal als ik hem dicht klap.

Dus ik merk het ook. Nog geen oplossing kunnen vinden.

Bijdrager
    Vinhelper

Lees dit eens door, en raadpleeg de Console in Programma’s/Hulpprogramma’s.

Bijdrager
    Oddie

@ Hans, dankje wel, nee hij staat echt aan! Je hoord de fans draaien. En dan stoppen ze weer enzovoort…
    @vin, ik zal het eens doorlezen en kijken in console.
    Maar het is niet een hardware probleem ofzo?

Bijdrager
    Oddie

28-01-11 01:46:50 kernel sleep
    28-01-11 03:46:39 kernel Wake reason = RTC
    28-01-11 03:46:39 kernel RTC: maintenance alarm 2011/1/28 02:46:38, sleep 2011/1/28 00:46:50
    28-01-11 03:46:39 kernel System Wake
    (ook precies 2 uur later)

Na googlen van RTC krijgen we:
    RTC stands for Real Time Clock. A “maintenance alarm”

Ik lees dat het misschien op te lossen is door de ”com.apple.AutoWake.plist” located in /Library/Preferences/SystemConfiguration te verwijderen.
    Maar ik ben bang dat ik meer stuk ga maken.

Iemand die mij verder kan helpen?

bron: http://www.macworld.com/article/153720/2010/08/macpro_sleep.html

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.