10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    proXify

Macbook Pro '15 scherm stuk

Deze ochtend deed ik mijn Macbook Pro 15 inch van september 2015 uit sluimerstand, waar hij plots eerst glitcherig begon te doen. Niet veel later is gans mijn scherm zwart en paars in verticale lijnen.
    Ik zorg al sinds dag 1 zo goed voor mijn Macbook. Ik heb deze nooit laten vallen, nooit met vloeistof in aanraking gekomen,… helemaal niets. bij transporteren altijd mooi in een beschermhoes,… Er is nergens schade te bespeuren.
    Dus het verbaast me dat deze nu na juist 3 jaar in bezit te hebben dit vertoont.
    Overal als ik online zoek lees ik over schermdefecten waar men de macbook heeft laten vallen,…. maar dit is dus niet het geval.

Mijn macbook is wel vreemd beginnen doen sinds ik zopas een HDMI kabel heb gekocht om een film op te kijken, dat mijn macbook begon te haperen(freeze van 1sec om de 3seconden). Na opstarten was deze terug in orde. Ik had nu zopas mijn schermresolutie wat lager gezet voor een lager energieverbruik, misschien is er hier iets fout gelopen bij uit sluimerstand halen?

Heeft hier iemand ervaring mee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  proXify.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  proXify.

Bijdrager
    Q-collective

Dit lijkt sterk op een probleem met de videokaart. Je kunt een SMC en NVRAM reset proberen, maar dit wordt waarschijnlijk een reparatie.

Heb je de Mac particulier aangeschaft in Nederland en heb je de bon nog? Claim dan je consumentenrecht bij je punt van aankoop. Heb je hem gekocht in België, dan is consumentenrecht na twee jaar verlopen en wordt het een betaalde reparatie.

Bijdrager
    proXify

<p class=”cite”>Q-collective op 6 oktober 2018 om 01:52</p>
    Dit lijkt sterk op een probleem met de videokaart. Je kunt een SMC en NVRAM reset proberen, maar dit wordt waarschijnlijk een reparatie.

Heb je de Mac particulier aangeschaft in Nederland en heb je de bon nog? Claim dan je consumentenrecht bij je punt van aankoop. Heb je hem gekocht in België, dan is consumentenrecht na twee jaar verlopen en wordt het een betaalde reparatie.

Heb deze besteld in de Nederlandse Apple website, verzonden naar een Nederlands adres, als Belgische inwoner. Ik woon in België.

dit had ik zo gedaan omdat ik een Nederlands cadeaubon had gekregen dat enkel geldig was in NL.

Bijdrager
    Shmoo

Dan ga je naar de Apple Store in België of neem je contact op met Apple Support. Geen probleem!

Zeg je gewoon dat je in Nederland hebt gewoond maar volgens mij doen ze daar niet moeilijk over wanneer je direct bij Apple hebt gekocht en er geen voordeel te behalen is tussen de prijzen in België en Nederland. En mocht dit een serieus probleem zijn dan zal je waarschijnlijk gewoon nog steeds garantie hebben. Het ding is nog geen 3 jaar oud, dan hoort een videokaart niet stuk te gaan.

MAAR… voordat je dit allemaal gaat doen probeer natuurlijk eerst uit te vinden of het ook echt een hardware probleem is. Niet dat straks blijkt dat gewoon een display bug in macOS Mohave is of zoiets waardeloos.

Bijdrager
    Q-collective

Pas wel op dat je niet zomaar naar een Switch, EasyM of Lab9 gaat zonder eerst na te vragen of ze daadwerkelijk Nederlands consumentenrecht kunnen/willen behandelen! Wat Shmoo zegt klopt namelijk wel (Nederland, België en Luxemburg kunnen bij elkaar consumentenrecht claimen, waarbij de regelgeving geldt van het land van aankoop), maar… niet iedereen is daarvan op de hoogte zeg maar;)

Bijdrager
    Shmoo

Dat zijn ook geen Apple Stores maar winkeliers die ook producten van Apple verkopen. Daar heb je idd. niets te zoeken qua claimen van garantie, dat moet je bij Apple zelf doen, of dat nu in Nederland of in België is zal waarschijnlijk niet zoveel uitmaken.

Uiteindelijk komt iemand van UPS je MacBook thuis ophalen als je niet in de buurt van zo’n glaspaleis woont.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>Shmoo op 6 oktober 2018 om 15:22</p>
    Dat zijn ook geen Apple Stores maar winkeliers die ook producten van Apple verkopen. Daar heb je idd. niets te zoeken qua claimen van garantie, dat moet je bij Apple zelf doen, of dat nu in Nederland of in België is zal waarschijnlijk niet zoveel uitmaken.

Het was meer ter verduidelijking. Producten die direct bij Apple zijn aangeschaft kunnen wel degelijk bij een AASP in behandeling worden genomen voor consumentenrechtgarantie overigens. Hoe goed die service is, is vers 2. Dat was de strekking van mijn punt.

Uiteindelijk komt iemand van UPS je MacBook thuis ophalen als je niet in de buurt van zo’n glaspaleis woont.

Die service bestaat niet voor de MacBooks. Er zijn enkele AASP’s waar Apple de producten door laat ophalen als je een AppleCare Protection Plan hebt. Dit geldt voor de iMac (Pro), Mac mini en Mac Pro. Niet voor de MacBooks (of je zou ermee moeten bellen en ervoor betalen). Dit gaat sowieso niet via Apple zelf though.

Bijdrager
    proXify

<p class=”cite”>Q-collective op 6 oktober 2018 om 14:19</p>
    Pas wel op dat je niet zomaar naar een Switch, EasyM of Lab9 gaat zonder eerst na te vragen of ze daadwerkelijk Nederlands consumentenrecht kunnen/willen behandelen! Wat Shmoo zegt klopt namelijk wel (Nederland, België en Luxemburg kunnen bij elkaar consumentenrecht claimen, waarbij de regelgeving geldt van het land van aankoop), maar… niet iedereen is daarvan op de hoogte zeg maar;)

Ik ben gisteren eens binnengewandeld in de Switch(Apple Premium Seller) ik heb het probleem laten zien en vervolgens terug meegenomen omdat het me al €85 bestekkosten zou kosten, +€800 voor de installatie van een nieuwe logic board. 🙈

Ik heb volgende vrijdag (12 okt.) een afspraak bij de ‘Genius Bar’ in de Apple Store Brussel.

Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt !

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  proXify.

Bijdrager
    proXify

Even een update:

Ik had dan een afspraak bij de Genius bar in de Apple Store in Brussel. Ik legde mijn probleem uit.
    De Apple medewerker merkte op dat de coating van het scherm aan het loskomen is. Hij zei dat dit kosteloos wordt vervangen als het toestel jonger dan 4 jaar is.
    Hij wist niet zeker of het aan het scherm zelf lag, en twijfelde ook wel of het een grafisch probleem zou zijn omdat er ook nergens fysieke schade te zien was. De Macbook zag er voor hem gloednieuw uit.
    Nog geen 2 uur later kreeg ik bevestiging dat het enkel aan het scherm lag en mocht ik al om de Macbook komen. Het probleem lag dus puur aan het scherm.
    De coating (anti-reflectielaag) was een erkend probleem dat gratis gerepareerd wordt door het lcd-scherm te vervangen., waar ik met geluk het ander probleem mee heb verholpen, waar ik eigenlijk voor gekomen ben.

Ik kreeg nog een factuur waar €641 vermeld stond, waar ik uiteindelijk €0,00 verschuldigd was.

macbook_herstelt_appleStore
    Dankjewel Apple !:D

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  proXify.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  proXify.

Bijdrager
    Hydrarchos

Gefeliciteerd! Een halfjaar geleden zo’n akkefietje gehad. De “rekening” was lager, maar toen ze me nul euro rekenden had ik ondanks een vrij uitbundige maaltijd in een behoorlijk restaurant met de betere helft nog steeds het gevoel dat ik met winst naar huis ging.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.