8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Timm

MacBook pro 15" kopen

Hallo omters,
    Ik zit te kijken naar een MacBook Pro voor m’n vervolgopleiding (HBO-ICT) alleen twijfel ik tussen de 2.9 of 3.1 GHz i7.
    Is het verschil de 200€ waard?
    Iemand ervaring met een MacBook Pro op de ICT opleiding?

Bijdrager
    fixar

de benchmarks geven aan dat er amper een verschil tussen zit…

Ik zou die 200 euro liever steken in een goede dongle of dock
    deze bijvoorbeeld: Hyperdrive

Bijdrager
    Q-collective

Het verschil tussen een quad-core i7 2.9GHz en een quad-core i7 3.1GHz is, hou je vast, ongeveer 6%.

Stel je zelf dan maar de vraag of dat je die €200 waard is.

Bijdrager
    SvS

Ik heb in verleden nooit extra geld in GHz gestopt. Liever meerprijs voor upgrade naar i7 en voldoende RAM. En idd accessoires om het af te maken.

Heb je gekeken bij je opleiding naar welk software ze op de ICT gaan draaien en ook welke ICT specifieke software laten uitoefenen door studenten? ICT-studie klinkt nogal als een ‘Windows omgeving’, maar dat hoeft misschien niet meer zo te zijn.

In ieder geval; een mooi machine, 15″ MBP i7

Bijdrager
    Dieter_31

Ik heb er 1 te koop wel in België. Macbook Pro retina 15 inch late 2013 8 gb ram 256 gb flash opslag. De Macbook heeft i7 met 2.0 Ghz

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het verschil tussen een quad-core i7 2.9GHz en een quad-core i7 3.1GHz is, hou je vast, ongeveer 6%.

Dat is hoe ik het zou bekijken.
    Als het prijsverschil minder dan 6% is dan is het een goede deal.
    Zo niet, dan niet.

Bijdrager
    Buzz

Let wel, de genoemde 6% is het maximale verschil, voor taken die puur de CPU gebruiken. In de praktijk zal het verschil in prestaties altijd kleiner zijn, omdat bijvoorbeeld op disk en RAM toegang moet worden gewacht, en die wachttijd is bij de duurdere machine niet korter.

Bijdrager
    Timm

Hey,
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik dan die 0,2 extra achterwege laat.
    De vereisten staan hier trouwens Hier
    Ze gaan windows gebruiken, maar ik wil dat lekker op mn MacBook laten lopen, net zoals nu.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.