5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroeneos

Macbook pro 15 inch

Ik ben veranderd van richting en ga nu multimedia en communicatietechnologie volgen, ben er al uit dat ik een macbook pro ga kopen maar welke versie? Die met de AMD Radeon HD 6490M 256 mb GDDR5 of AMD 6750M 1 GB GDDR5?

De programma’s die moeten gedraaid worden zijn final cut pro X en adobe web premium.

Bijdrager
    RobinProductions

Als je de grafische richting uitgaat, en geld maakt niet een heel grote rol, zou ik voor de AMD 6750 1Gb gaan ;d.

Bijdrager
    Nickalicious

Ik heb een iMac met ‘ATI Radeon HD 5750 1024 MB’ en bij mij draait FCPX prima :-). Maar als je het budget hebt, is de duurdere natuurlijk beter. Alleen de vraag is of jij dat nodig hebt.

Bijdrager
    Bram95

Ik heb met hetzelfde probleem als jou gezeten een tijdje geleden… Ik gebruik alleen zelden tot nooit Fincal Cut Pro maar meestal iMovie ;).

Maar als ik jou was en je hebt het geld zou ik de duurdere nemen, Final Cut Pro werkt opzich ook wel prima op de goedkoopste 15” maar je merkt wel dat ie er een beetje moeite voor moet doen. Het is dus net maar met of je iets meer geduld wilt hebben. Het opstarten duurt bij mij trouwens ongeveer z’n 50 seconden, en dan laad ie ook gelijk een project. Maar als het programma eenmaal loopt gaat het opzich prima.

Bijdrager
    Soedjono84

Wanneer je voor safe speelt zou ik ook voor de duurdere gaan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.