7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bummenawt

Macbook pro 15 inch sleeve of case?

Hi,

Tot nu toe vervoer ik mijn Macbook in een laptoptas of rugzak met laptopvak. Helaas is mijn tas met Macbook erin uit mijn hand gegleden en nu zit er een een minimale verbuiging op de hoek van het scherm. Vervelend maar anderzijds, het had vele malen erger kunnen zijn.

Nu dus toch maar wat extra bescherming. Mag ook wel voor een apparaat van zo’n 2000 euro. Ik twijfel tussen een sleeve en een case. Wie heeft ervaring met een case? Blijft dat goed zitten en biedt het ook voldoende bescherming? Mocht ik toch voor een sleeve gaan dan wil ik graag een slanke minimale sleeve. Bijvoorbeeld een van C6, Be.ez of Artwizz. Iemand ervaring met deze sleeves of andere aanraders die aan mijn eisen voldoen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Volgens mij deukt zo’n ding alsnog met een case als deze valt. Een sleeve biedt volgens mij dan ook 0,0 bescherming. Hard shells kunnen ook nog eens lelijk gaan krassen.

Het is een gebruiksobject. Het is jammer als de eerste kras of deuk er in zit, maar zo is het leven. Gewoon niet bij stilstaan en vrolijk blijven doorgebruiken, dat is mijn advies.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Brombeer

Je kunt beter iets verzinnen dat je tas of rugzak niet valt.

Bijdrager
    madcat

Ik heb zelf een sleve (https://www.goincase.com/shop/macbook-sleeves/neoprene-classic-sleeve-for-mb-15/black/) en ben er erg tevreden mee, maar als je die van een meter laat vallen zal er waarschijnlijk wel een deuk in komen.

Bijdrager
    sam-105

dit is denk ik de enige manier om fatsoenlijk klappen op te kunnen vangen

Bijdrager
    Unclean.nl

Ik heb zelf een MacBook case gekocht en vervoer hem nu al 2 jaar in mijn rugzak, nergens last van. Die dingen kunnen wel tegen een stootje zijn altijd lastig er weer vanaf te halen. En voor de zekerheid kan je er nog een laptop sleeve omheen doen dat werkt ook wel denk ik, nooit zelf gebruikt.

Bijdrager
    bummenawt

Iedereen die een waardevolle reactie heeft geplaatst, bedankt.:-)

Ik overweeg nog steeds een case. Voordeel is dat de Macbook ook tijdens gebruik bescherming heeft en niet alleen tijdens transport. Daarnaast hebben mijn beide tassen al een beschermvak voor de laptop. Een sleeve is wellicht wat overbodig.

Zou er nog veel verschil in kwaliteit zitten van een dure of goedkope case? Apple zelf verkoopt bijvoorbeeld deze. Dan betaal je ook wel gelijk de hoofdprijs…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.