10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Kruithof

[Opgelost] Macbook Pro 15" geen HDMI en USB

Heb zojuist even de kap van m’n Macbook Pro 15″ 2012 Retina er afgehaald om wat stof te verwijderen ,maar na het stof te hebben verwijderd en de kap er weer op gedaan heb ik nu aan de rechter kant de IO geen usb en Hdmi meer heb alleen de ventilators aan geraakt , links doet het wel de usb en de thunderbolt poorten , wie heeft er misschien een oplossing

Mvg Kruithof

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    FloorvN

kijk eens of een SMC en Nvram reset helpt..

Draai eventueel ook eens de apple hardware test.

Meer info hier te vinden :

https://support.apple.com/nl-nl/HT201295
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204063
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Bijdrager
    Kruithof

FloorvN heb zojuist de SMC en Nvram/Pram gedaan maar dat haalt nog niks uit ,nu de  hardware test

Zowel de korte als de lange  hardware test gedaan , en alle tests geen meldingen

mvg Kruithof

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Kruithof.

Moderator
    Night

Werken de poorten wel als je opstart in Safe mode?

Bijdrager
    Cursor

Ik heb geen oplossing, maar wel twee vragen voor Kruithof:

hoe en met behulp waarvan heb je het stof verwijderd en wat bedoel je met IO?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Cursor.

Bijdrager
    Kruithof

In safe mode werken de poorten ook niet , en heb de fans met een kwastje en een stofzuiger schoon gemaakt

Bijdrager
    Kruithof

IO input / output – USB HDMI en cardreader

Bijdrager
    Cursor

Om verrassingen te voorkomen ga ik dit onderwerp goed bestuderen voordat ik mijn Late 2013 MacBook Pro Retina 15-inch onder handen neem. Ik kom allerlei waarschuwingen tegen voor het stofvrij maken: ventilator blokkeren bij schoonmaken, antistatische maatregelen nemen… Google dust inside macbook

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Cursor. Reden: Link ingevoegd
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Cursor. Reden: spelfouten
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Cursor.

Bijdrager
    Kruithof

Heb zojuist de kap er afgehaald de ssd losgehaald en daar zat een connector niet helemaal juist ,terug geduwd en alles doet het weer

allemaal bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Cursor

<p class=”cite”>Kruithof op 25 februari 2018 om 17:04</p>
    Heb zojuist de kap er afgehaald de ssd losgehaald en daar zat een connector niet helemaal juist ,terug geduwd en alles doet het weer

allemaal bedankt voor de reacties

Goed om te weten. We moeten dus ook op de connectors letten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.