7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Zwollywood

MacBook pro 15" dedicated GPU

ik wil straks na het WWDC een nieuwe MacBook kopen, evt met de dedicated GPU. Nu had ik alleen een paar vraagjes. Ik heb wel eens gelezen dat bij de MacBooks van sommige mensen de GPU kapot ging, kan je dan helemaal niet meer met de computer werken of is er ergens een menu waar je in kan stellen welke kaart gebruikt wordt, de Intel Iris of de AMD. Ook ben ik wel eens een topic tegen gekomen van mensen met kernel panics bij een MacBook met dGPU, is dit toeval of komt dit vaker voor bij deze MacBooks? En maakt de dedicated kaart veel meer geluid/warmte dan de Intel on board?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Moderator
    Night

De dedicated GPU verbruikt in ieder geval meer energie.

Bijdrager
    Nino ten Voorde

Als GPU-switcher kun je gfxCardStatus gebruiken. Ik gebruik het zelf ook wel eens en het werkt prima op de Macbook Retina 15″ 2015 (met AMD Radeon M370X). Omdat de AMD Radeon M370X-chip een beste heethoofd is, zullen er ongetwijfeld weer GPUs zijn die zichzelf zullen de-solderen van het logic-board in de toekomst.

Bijdrager
    Zwollywood

ja dat van de energie wist ik. Ah, dankjewel Nino, dat programma zal ik onthouden

Bijdrager
    TheBigZ
    Zwollywood op 23 mei 2016

ik wil straks na het WWDC een nieuwe MacBook kopen, evt met de dedicated GPU.

De nieuwe MacBook Pro wordt verwacht in het vierde kwartaal (Q4) van dit jaar.

http://www.macrumors.com/2016/05/23/macbook-pro-2016-oled-display-touch-bar/

Bijdrager
    Melle

Maar er komt dus wel nog steeds een significante upgrade binnenkort dan… Zoals wel wat meer mensen zit ik een eerder vervelende wachtmodus, maar gezien Apple zijn laptop update cycle policy van de laatste jaren moet je wel een beetje goed uitkijken, als je niet onmiddellijk achter de feiten wil aanhollen.

Anderzijds – een perfect getimede aankoop – kan je makkelijk paar jaar verder brengen + nog hoge restwaarde behouden.

Mijn macbook air zo gekocht. Net toen de beesten van i7 erin kwamen en nu bijna drie jaar oud en amper gedateerd!!!

(Goed voor mij – slecht teken voor vooruitgang Apple)

Bijdrager
    Zwollywood

Oh, in Q4 pas…:( Maar ik ben inmiddels al sinds augustus vorig jaar aan het wachten, dus om dan nu alsnog een oude te kopen zie ik ook niet zo zitten. Al helemaal als je bedenkt dat de nieuwe dus USB-C krijgt, wat hem redelijk future-proof maakt. In tegenstelling tot de ‘oude’. Als je die nu koopt is die over een half jaar out dated… Nog een half jaartje wachten dus:roll: Maar eerst het WWDC maar eens afwachten en zien wat er gaat gebeuren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.