18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    bosseem

Batterij Macbook pro 15" begin 2011

Hey,

De laatste paar dagen gaat mijn macbook nog maar 2u ongeveer mee ipv 7 of 8u…
    Wanneer ik kijk bij systeeminformatie zie ik wel dat de batterij volledig zou geladen zijn, maar toch geeft hij maar 2u batterij aan.
    Ook heeft de macbook super warm, veel warmer dan wanneer hij normaal laad, alsof er niets van koeling is…

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou zijn, en of er een oplossing voor is?

Thnx

Bijdrager
    Hansi2124

Even je topic wat aangepast met jouw welnemen.
    Over het heet worden van je Mac zijn al vele topics en eventuele oplossingen te vinden.
    Voordat we alles gaan herhalen:wink: : heb je al e.e.a. zelf onderzocht met die topics in het achterhoofd? En zo ja: wat dan precies?

Bijdrager
    bosseem

Ja,
    maar ik kom nergens niemand tegen die spreekt over zijn batterij die superheet is…
    volgens coconut heeft de batterij nog 97% en heeft de mac 43 laadcycli… batterij is nu minder warm, en is volgens coconut 30.6 graden ( ik weet niet wat de normale temperatuur is)
    nu de batterij minder warm heeft zou de mac weer 3u51 meegaan :s
    terwijl al de zelfde programma’s openstaan (itunes, safari, mail, systeeminformatie) alleen coconut draait nu ook nog.

Bijdrager
    bosseem

aja, in de activiteitenweergave ook niets vreemds…
    maar waar ik voorheen gewoon een volledige film kon streamen en nog een paar uur kon verder werken,
    was hij paar dagen geleden, (op een volledige lading begonnen) een film gekeken, en na amper een uurtje was de batterij leeg, en de mac heet….

Bijdrager
    vraptor

Dit klopt niet, ik zou je aanraden om binnenkort even naar een aasp te gaan. Daar kunnen ze jouw accu uitmeten en waarschijnlijk zullen ze constateren dat er een defect is. Zolang je in de activiteitenweergave geen buitensporige dingen aantreft zal er waarschijnlijk iets mis zijn. Je kunt je accu als laatst strohalm natuurlijk ook nog even kalibreren. Maar bij dit soort accu’s is dat eigenlijk niet meer nodig…..

Bijdrager
    bosseem

njah… vannacht volledig opladen en dan morgen eens kalibreren, misschien dat de batterij niet echt leeg was.. maar gewoon verkeerd werd uitgelezen.

Alhoewel, coconut geeft nu dezelfde lading aan als de mac zelf, maar nu heeft hij ook weer al even niet meer warm, en geeft hij 4u14 aan…
    als ik nu een filmpje open op youtube verspringt het direct naar 1u21… :s

Bijdrager
    vraptor

Tsja, je kunt ook nog een SMC reset doen. Misschien dat dat helpt.

Bijdrager
    Hansi2124

Flash is vaak een boosdoener die de fans harder laat werken. Probeer eens de extensie FlashToHTML5 of YouTube5.

Bijdrager
    bosseem

say what?
    sorry, maar daar begrijp ik niet te veel van:p

Bijdrager
    AppleStef

http://www.joris-vervuurt.com/page9/page9.php

Dat installeren en aanzetten en dan zien of je verschil ziet bij youtube kijken.

Bijdrager
    bosseem

en werkt da alleen maar op youtube, of ook op andere video site’s?

Bijdrager
    AppleStef

Nope alleen bij YouTube.

Bijdrager
    vraptor

In dit geval mag dat niet uitmaken, ik heb ook een early 2011 MacBook pro 15″, en als ik daarmee een YouTube filmpje ga kijken zakt hij echt niet naar 1.5 uur…..

Bijdrager
    bosseem

nja, dan is het geen oplossing, en 2weken geleden was er nog geen probleem,
    zou de batterij kapot kunnen zijn, want het is denk ik niet normaal dat dit zonder verklaarbare reden zou opgekomen zijn.

Tis wel zo dat er 21/7 Lion opstaat, maar dat is nu toch ook al even hé

Bijdrager
    bosseem

en wat is die smc reset eigenlijk in, want de uitleg van apple begrijp ik niet volledig,
    en ik las ergens anders iets over PRAM…

Bijdrager
    vraptor

1. Zet je Mac uit.
    2. Sluit je magsafe adapter aan en steek de stekker in het stopcontact. Druk aan de linker kant van het toetsenbord gelijktijdig de shift + control + option toetsen in samen met de aan/uit knop. Houdt ze 3 seconden vast en laat ze dan allemaal gelijktijdig los.
    3. Druk op de aan/uit knop om je mac normaal op te starten.

Bijdrager
    vraptor

De flash kan het sowieso niet zijn. Flash is inderdaad inefficiënt, maar dat mag niet zoveel impact hebben. En je zegt zelf al dat het 2 weken geleden nog goed was. Gewoon even na laten kijken.

Bijdrager
    MacAnarie

Inderdaad vreemd. Mijn laptop heeft een gelijkwaardig gebruik. Ook 43 laadcycli, health van 98%. Volledig opgeladen kan ik uren HD-film kijken. Youtube verbruikt ook bij mij meer batterij vermogen, maar hij zakt dan terug van 7:40 naar 6:28.

Ik heb overigens een 13″ Early 2011. Hardware is minder zwaar, maar toch. Zou er toch even mee terug gaan.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.