4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    smaes

Macbook Pro 15'' 2018 Batterij

Beste OMT’ers,

Vandaag ben ik de batterijstatus van mijn Macbook Pro eens gaan checken, want ik merkte dat hij redelijk snel leegloopt. Ik heb mijn mac nu een jaar, en de batterijstatus is nog maar 94,5% na 165 cycles.

Mijn vraag is, of dit batterij “gedrag” normaal is, of dat er iets mis is met mijn levensduur van mijn batterij.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  smaes.

Bijdrager
    McPim

Lijkt me normaal, de battery status geeft ook aan: good. Waarschijnlijk staat er ook ‘Normal’ in je ‘About this Mac’ -> ‘System report’ -> ‘Power’ -> ‘Condition’. Als je batterij snel leegloopt kun je beter eens kijken naar de processen en programma’s die in gebruik zijn op je MacBook, misschien valt daar nog iets aan ‘besparing’ te doen.

Bijdrager
    Apple Support Ed Amsterdam

Soms is het nodig om de batterij te kalibreren. Kijk hier maar eens: https://www.applesupported.nl/blog/tips-tricks/macbook-batterij-snel-leeg-of-meldingen-over-vervang-batterij-oplossen

Succes!

Bijdrager
    McPim

Bij de MacBook’s van de afgelopen jaren gebeurt dat automatisch en is dit niet meer nodig. Apple noemt het ook niet meer in z’n support document over batterijen. Het support artikel ‘Apple Portables: Calibrating your computer’s battery for best performance‘ bestaat al jaren niet meer. Sterker nog, in dat document stond destijds al de volgende zin: ‘Current Apple portable computer batteries are pre-calibrated and do not require the calibration procedure outlined in this article‘.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.