10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    zozamis

Macbook Pro 15" 2012

Hi,
    Ik heb het nieuwste model macbook pro, het instap model van de 15 inch met een mat scherm en OSX mountain lion, 500Gb HD en 4Gb RAM.

Tot mijn grote verbazing merk ik dat hij best vaak vastloopt als ik met photoshop of word bezig ben, hiervoor had ik een iMac met mindere specs (iMac 2011 instapmodel 21.5 inch) en daar had ik totaal geen probleem met dezelfde taken.

Met vastlopen bedoel ik het welbekende gekleurde rondje

Waar kan dit aan liggen? Ik snap er niks van..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Open eens Activiteitenweergave*, klik op “Systeemgeheugen”*, en plaats een screenshot daarvan hier.

[size=2]* = Het kan anders heten, ik heb de Engelse versie van OS X.[/size]

Bijdrager
    GuijVRIENDS

je moet even kijken hoeveel geheugen je gemiddeld verbruikt en dit eventueel uitbreiden

Bijdrager
    GuijVRIENDS
    Bijdrager
    deSpaanseRente

Hm. De iMac heeft wel standaard een 7200 rpm schijf, de Macbook Pro standaard 5400. Die 4 gb RAM zou ook best verdubbeld mogen worden om comfortabel te werken, Apple heeft de neiging niet bepaald.. toekomstgericht te zijn in het standaardgeheugen dat ze in hun toestellen steken.

Bijdrager
    ro_me

Moeilijk te geloven dat je nieuwe MBP te mager in de hardware zit om word of Photoshop te draaien. Dat kan zelfs op een 5 jaar oude HP. Lijkt me dat er iets anders aan de hand is.

Bijdrager
    Sweebee

Ik heb precies het zelfde in Photoshop cs6, soms onwerkbaar gewoon. Ligt er volgens mij aan welke tool je gebruikt.

Ik heb zelf een MacBook pro 13 i7 2.9 GHz 8gb ram en een ssd 128gb en hd 750gb erin zitten. Dus het moet wel aan Photoshop liggen.

Bijdrager
    RobApple

Photoshop CS6 heeft zeker invloed, is een zwaar pakket.

Ik adviseer minimaal 8 GB / 2 x 4 GB geheugen te installeren, beter is 16 GB / 2 x 8 GB.

Dan werkt de MBP stukken comfortabeler en verwerkt de gegevens stukken sneller.

Bijdrager
    Sweebee

Ik heb het zelfs als ik een afbeelding van 800×800 maak en tekst toevoeg dat die al vast loopt

Bijdrager
    fenkikon

Ik heb exact dezelfde Mac en ik raad je ook aan 16GB aan RAM te installeren. Is echt een wereld van verschil en programma’s als Aperture, Design Premium pakket zorgen ook niet meer voor een strandballetje.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.