8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iRA

MacBook pro 15'' 2012 wordt warm: Civilization V

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem denk ik. Begin deze zomer een nieuwe Macbook gekocht, namelijk de MacBook Pro 15” zonder het retinascherm. Het gaat hier om de geüpdatete versie. Dus een halve gig videokaart en een 2,3 GHz intel quad-core processor. Nu even to the point: Een paar dagen geleden heb ik een game gedownload via Steam, Civilization V! Hartstikke mooie game, hij loopt soepel en de graphics zijn uitstekend. Maar na ongeveer 3 kwartier spelen wordt mijn MacBook aan de onderkant (waar het scherm aan vastzit) heel erg warm… Als ik m aan de lader heb wordt het gebied waar die oplaadt ook heel warm. Het gaat hier om Civilization V: Game of the Year + de uitbreiding Gods & Kings De minimum vereisten staan -even scrollen- hier: http://store.steampowered.com/app/901772/ Mijn vragen zijn dus: Is dit normaal dat die zo warm wordt? En wat kan ik eraan doen?

Graag jullie (eventuele) ervaringen en advies!

Groeten,

Ralph

Bijdrager
    iRA

*Vergeten toe te voegen dat mijn batterij ook redelijk snel leeg loopt tijdens het spelen (via batterij)…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Elke computer wordt warm bij zwaar gebruik, dat is sowieso normaal.
    Maar speciaal bij een ‘book’ model moet je zorgen dat de onderkant vrij blijft.
    Een Mac die echter te heet wordt schakelt vanzelf uit.
    Temperaturen voor de CPU van 70 tot soms wel 100°C kunnen voorkomen en als je weten wilt hoe heet het echt wordt installeer dit dan.
    Dat de batterij snel leeg loopt is ook normaal, hoe zwaarder het werk hoe meer er gevergd wordt van de voeding c.q. batterij.

Je kunt er weinig aan doen en het OS-X zorgt er voor dat het binnen de perken blijft door de fan harder te laten draaien. Het enige wat je kunt doen is de rendering opties van het spel wat verlagen.

Bijdrager
    Rickje

Helemaal niks meer dan normaal.
    Ik heb (weliswaar een minder krachtigere computer) een Macbook Air en daar doe ik soms ook Civ. 5 op en ook deze wordt kneiterheet en loopt sneller leeg.

Bijdrager
    JesperD

@iRa mag ik je bedanken? Danzij jouw heb ik nu goedkoop Civ5 op de kop getikt, ipv via de appstore waar ik er 35 € voor betaal:)

Bijdrager
    iRA

Tuurlijk mag je me bedanken Jesper! Wel mooi die 75 %, een online functie en eventueel nog een extra uitbreiding wat je niet in de App store krijgt.;)

Maar even voor jullie: mijn CPU tijdens de game ± 65 graden GPU ± 80 graden en de GPU diode is wel 90 graden… De rest in ongeveer 50 graden. Als m’n macbook gewoon alleen aanstaat is alles 25 graden. Klinken deze cijfers jullie allemaal normaal? Ik heb iStat pro gedownload;)

Trouwens bedankt voor jullie reacties alvast, nu wat gerust gesteld. Nooit echt eerder grotere spellen gedraaid en ik schrok eerlijk gezegd wel van die 90 graden en 80 graden…

iRA

Bijdrager
    Rickje

Ach, ik heb zelf enkele jaren besloten te kappen met al die sensoren en metertjes. Computertje regelt het gewoon. Als ie warm wordt…… ja.. eh, leuk. Maar als het de computer zelf allemaal TÉ wordt, dan schakelt ie zichzelf uiteindelijk uit.

Maak je geen zorgen. Ga lekker gamen, metertjes.. boeie. Jouw lichaamstemperatuur is ook niet altijd hetzelfde:)
    En als je het te warm krijgt ga je zweten;)

Bijdrager
    iRA

thanks man

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.