5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Roel

Macbook pro 15 2012 SSD upgrade

Ik weet dat dit al een veel besproken vraag is maar ik ben er nog steeds niet uit.
    Ik zou graag mijn macbook pro upgraden met een ssd.
    mijn enige vraag is welke. Ik heb al zoveel forums gelezen dat ik niet meer weet welke te kiezen.
    Wat is het belangrijkste? read/write of iops?
    ik zou een 120gb model willen en ga hem dan ook combineren met een hdcaddy.

Is OWC een aanrader?

zijn er mensen die een fusion drive combinatie aanraden?

Inactief
    Anoniem

Dit is geen fusiondrive, dit is het os op een ssd en je hdd als een ingebouwde externe hdd.
    Ik raad het aan want het werkt super snel!
    Welke ssd maakt niet uit behalve dan dat er verschillen zijn in snelheden. En je moet er natuurlijk op letten dat het een 2,5\” ssd is die die niet hogen is dan 9mm!

Bijdrager
    Roel

heb ergens gelezen dat je softwarematig de ssd en hdd kan laten samenwerken als een fusiondrive

Bijdrager
    Roel

zijn er mensen die een ssd hebben met ongeveer dezelfde specs als de ssd in de Retina versie?

Bijdrager
    iep

Dat is commandline werk. Je maakt een volume group aan waarin je de ssd en de hdd stopt. OS X maakt er dan automatisch een Fusion Drive van. Je kunt dit niet voorkomen. Daarna moet je nog wel even een volume aanmaken en die als hfs+ formatteren zodat je daar weer OS X en data op kwijt kunt. Inmiddels zijn er zat tutorials te vinden die je uitleggen wat je moet doen maar enige technische kennis is desondanks toch wel nodig.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.