9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mnoordover

MacBook pro 15" 2010 heeft het begeven

Beste mensen,

Kunnen jullie mij helpen? Mijn MacBook pro 15″ medio 2010 heeft het begeven en hoogst waarschijnlijk is het mijn moederbord die vervangen moet worden, ik ben al in de Apple store in Haarlem geweest. Helaas valt het vervangen van een moederbord van een MacBook pro uit 2010 niet meer onder een reparatie programma en gaat dit grapje mij +/- 500 euro kosten. Mijn vraag aan jullie, denk jullie dat het nog waard is om deze te vervangen en niet weten hoe lang hij het nog uit houdt of deze MacBook op te geven en voor een nieuw model te gaan.

Ik hoor graag jullie reactie!!

Bijdrager
    Koning Frank

Hangt totaal van je situatie af. Heb je het geld voor een nieuwe? Dan kan je beter een nieuwe kopen.
    Zo niet? Dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan te vervangen. Je krijgt iig meer waar voor je geld.

Wij kunnen niet in de toekomst kijken: wellicht doet hij het nog 2 jaar, wellicht is na reparatie je beeldscherm stuk. Wat ik wel weet is dat de tweedehandswaarde van een mbp 15″ medio 2010 rond de 500 ligt. Je bepaalt relatief gezien dus heel veel.

Bijdrager
    ikkezelluf

Maar wat zijn precies de klachten? De MacBook van mijn zoon begaf het een tijd geleden ook, aan/uit knop gaf geen respons en we dachten het ergste. Compleet dood. Bleek na onderzoek dat de HD defect was. Nieuwe erin, backup terug en hij werkt nog steeds……

Bijdrager
    Mnoordover

Hij sloot zichzelf automatisch af en strepen op het scherm, maar daarna kreeg ik hem helemaal niet meer aan en klonk er een soort van alarmtoon. Wijst heel erg naar problemen met de grafische kaart waar voor MacBook pro’s uit 2011 wel een service regeling voor is!

Ben aan het afstuderen dus kan eigenlijk geen computer missen :(!

Bijdrager
    nebilem

ik zou een nieuwe kopen

Bijdrager
    Moriarty

Wat voor alarmtoon?

Wat voor piepjes geeft hij?

3 piepjes met een pauze ertussen? in dat geval zou ik het RAM maar eens vervangen:)

Bijdrager
    Koning Frank

Hij sloot zichzelf automatisch af en strepen op het scherm, maar daarna kreeg ik hem helemaal niet meer aan en klonk er een soort van alarmtoon. Wijst heel erg naar problemen met de grafische kaart waar voor MacBook pro’s uit 2011 wel een service regeling voor is!

Ben aan het afstuderen dus kan eigenlijk geen computer missen :(!

Vraag eens een second opinion bij een andere zaak dan de apple store.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Voor de 2010 modellen was er indertijd een speciale regeling omwille van grafische kaart problemen. Je kreeg een gratis vervanging van je moederbord.
    Helaas is dat inruilprogramma alweer stopgezet. Maar het probleem is wel erkend door Apple.
    Daar zou ik gebruik van maken om de reparatiekosten wat te beperken. Het is tenslotte een (erkende) fabrieksfout.

Bijdrager
    Joop123

Hoe is het afgelopen? Heb inderdaad ook precies hetzelfde..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.