7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Timvanh

MacBook Pro 15" 2008 (2,4 C2D, 4GB RAM, SSD) nog goed mee te werken?

Beste iedereen,

aangezien ik voor studiedoeleinden niet langer gebruik kan maken van mijn MacBook Air 11″ (1,7 i5, 128GB SSD, 4GB RAM) ben ik op zoek naar een groter modelletje, namelijk de 15″ MacBook Pro.
    Nu heb ik de optie mijn MacBook Air in te ruilen voor een MacBook Pro 15″ uit eind 2008, nu zit ik daar natuurlijk wel een SSD (en ik krijg uiteraard nog wel een bijbetaling erbij).

Nu is mijn vraag, hebben jullie persoonlijk nog ervaring over de snelheid van deze laptop? Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor studiedoeleinden, hier zit zo af en toe ook photoshop en illustrator tussen. Verder gaat ie waarschijnlijk mee naar DJ gigs, waar ik hem aan mijn Traktor Kontrol hang.

Als dit allemaal nog goed te doen is kan ik wellicht de ruil overwegen.

Bijdrager
    tarun

Een C2D is veel trager dan een i5. Bij Primatelabs (van Geekbench) kan je dat lezen:

MacBook Air (11-inch Mid 2012)
    Intel Core i5-3317U 1700 MHz (2 cores)
    Score: 2165

MacBook Pro (15-inch Mid 2009)
    Intel Core 2 Duo P8700 2530 MHz (2 cores)
    Score: 1376

Bijdrager
    Maurits

Ik zou niet ruilen, maar dat is persoonlijk.
    Je gaat er in snelheid redelijk op achteruit, hij is veel groter en zwaarder, en besef je wel dat de resolutie niet eens zo veel groter is?

11″ air : 1366 x 768
    15″ mbp: 1440 x 900
    tenzij je de matte versie hebt, die heeft 1680×1050

De batterij zal minder lang meegaan, grotere adapter.
    voordeel: DVD, ethernet, firewire. (maar zijn die belangrijk?)

Bijdrager
    Timvanh

Ik snap uiteraard dat ik er flink op achteruit ga. Maar ik heb voor mijn studie op dit ogenblik een 15″ nodig. Ik moet namelijk User Interfaces testen en dat werkt allemaal net wat makkelijk met een 15″.

Hebben jullie een ander idee wat ik kan doen? Als student heb ik natuurlijk niet een enorme zak geld die ik nu kan gaan uitgeven.

Bijdrager
    brinkey

Dat uittesten moet je op lokatie doen? Oftewel je hebt geen mogelijkheid om een externe monitor aan te sluiten? Dat zou namelijk ook een optie zijn om een groter beeld te hebben op de vaste plek.

Bijdrager
    bebitoes

ik heb een mbp late 2008 15 inch (unibody)

Ik heb er 8gb ram in zitten, 1T disk en een ssd van 256 op de plaats van de superdrive. hij is nu 5 jaar oud en kan toch nog even mee. ram, 1T disk en ssd is niet zo duur meer.

tja het blijft lastig. succes.

Bijdrager
    Timvanh

@brinkey

dat testen moet inderdaad op locatie gebeuren waarbij ik niet in staat ben een externe monitor mee te nemen. Dus dat moet helaas dan toch echt van een grotere laptop afkomen.

Mvg, Tim

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.