7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

MacBook Pro 13", zwart wordt weergegeven als rood

Beste OMT’ers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb zojuist de harde schijf van de MacBook Pro 13″ (MacBook Pro 5,5 met o.a. nVidia 9400M) vervangen voor een vriend van me.
    Dit alles werkt helemaal als een zonnetje, alleen bij het opnieuw installeren van Mac OS X kom ik erachter dat het beeld niet helemaal goed wordt weergegeven. Vooral bij animaties wordt zwart weergegeven als rood. Het zijn niet de pixels van het beeldscherm, dat heb ik gecontroleerd. Zie hieronder een paar foto’s. (excuses, ze staan omgekeerd)

Wat moet ik hier van maken? Moederbord kapot?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    FloorvN

mogelijk een defecte GPU..
    Heb je dit probleem ook als je een extern scherm aan ?

Probeer eens een PRAM en SMC Reset !

En draai eens de Apple hardware test !

Bijdrager
    MacKevin11

Ja,maar de letters zijn ook zwart, en die worden gewoon in het zwart weergegeven.

Dus het is alleen bij animaties en plaatjes? of nog meer?

Bijdrager
    sven-

Lijkt vooral bij zwart en zwart gradaties te zijn. Gekke is inderdaad, de zwarte letters worden wel zwart weergegeven, maar soms met wat rood erom heen. Hieronder nog een paar voorbeelden, ook een mooi verschil tussen bureaublad met en zonder Exposé.

Apple hardware test kan ik niet zo snel draaien want ik heb de originele MacBook disk hier niet bij de hand. Die vriend van me zei dat de MacBook een keer is gevallen en dat mogelijk een draadje in dat zwarte stuk dat scherm en moederbord verbindt los is geraakt? Is zoiets mogelijk?

Bijdrager
    sven-

SMC en NVRAM reset maakt geen verschil. Ik kwam dit draadje tegen wat heel erg overeen komt met mijn probleem:
    http://www.ifixit.com/Answers/View/38617/Red+lines+on+display+where+black+should+be.

Ook bij mij werkt extern beeldscherm zonder problemen (dus je zou zeggen GPU niet defect?)
    Ik heb de twee aansluitingen op het moederbord gecheckt, losgehaald en weer aangesloten zonder resultaat.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Bijdrager
    Ross

Kijk eens bij toegankelijkheid in systeemvoorkeuren of je daar wat aan hebt staan ineens.

Bijdrager
    sven-

Sorry Ross maar zo slim ben ik nou ook nog wel. Daar zit t ‘m niet in.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.