14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    trouwe luisteraar

Macbook pro 13" waard?

Ik ben al 4 jaar trotse eigenaar van een macbook pro 13″ en ik vind het wel tijd voor wat nieuws. Ik wil deze huidige dus graag verkopen/inruilen en heb al rondgekeken op internet om in te kunnen schatten wat nou een goede prijs is voor mijn laptop maar ik kom er niet goed uit. Er worden zeer verschillende prijzen gegeven. Ook heb ik een website gevonden die een inruilprogramma heeft, macbizz.com. zij bieden 500 euro.

Mijn vragen zijn dus:
    Heeft iemand ervaring met de website macbizz.com?
    Is 500 euro een goede inruilprijs voor een 4 jaar oude macbook?

Bijdrager
    poing

Hier kan je ff kijken hoeveel hij nog waard is http://www.mac2sell.net/index.nl.php

Bijdrager
    Chorro

Mac2Sell is goed voor een indicatie, maar komt vaak met een prijs die positiever is dan de werkelijkheid. Bij mijn vorige Macbook Pro zat hij er zo’n 150 euro naast.

Een inruilprogramma is op zich een goed systeem. Ik kreeg er uiteindelijk met een kleinere harde schijf nog meer voor dan dat ik met de grotere harde schijf op marktplaats voor kon krijgen. Hou wel in het achterhoofd, dat zodra je hem wilt inruilen, zij jouw Macbook zeer grondig testen. Dit doen ze d.m.v. een ASD test die vrijwel niets overslaat. Heb je een Macbook Pro uit 2009 met een nVidia kaart dan komt daar sowieso failed uit, die melding moeten ze in dat geval negeren maar niet iedere medewerker is zich daarvan bewust.

Komt er om een andere reden failed uit, dan nemen ze hem niet aan. 500 euro voor een 13″ uit 2009 lijkt mij zo slecht nog niet.

Bijdrager
    Yost
    Chorro op 23 juni 2013

…Dit doen ze d.m.v. een ASD test die vrijwel niets overslaat. Heb je een Macbook Pro uit 2009 met een nVidia kaart dan komt daar sowieso failed uit, die melding moeten ze in dat geval negeren maar niet iedere medewerker is zich daarvan bewust…

Waarom wordt die videokaart gerapporteerd als failed?

Bijdrager
    Yost

@trouwe luisteraar: 500 euro is een mooie inruilprijs. Het is wel zo dat MacBizz ‘m vervolgens voor meer geld verkoopt, ze willen immers winst maken op deze transactie. Dus als je ‘m zelf op Marktplaats zet dan kun je meer vragen, al moet je wel onder de verkoopprijzen van MacBizz of Leapp blijven, want die geven nog (wat) garantie op de 2e hands spullen.

PS. Ik heb de 13″ 2.53 MacBook uit 2009. Welke heb jij?

Bijdrager
    Koning Frank

Aan alleen ‘Een mbp 13’inch’ hebben we niks. Wat zit erin? Uit welk jaar is hij? Dit is hetzelfde als zeggen: ‘Hey, ik heb een auto met 20 inch velgen, hoeveel kan ik er voor krijgen?’

Bijdrager
    trouwe luisteraar

haha! oke uhm even kijken..: het is een macbook pro 2.53 uit 2009 met 4 GB. Zijn er eigelijk ook studenten inruilacties of iets dergelijks? ik zou toch wel graag gebruik willen maken van een eventuele korting.

Bijdrager
    Chorro
    Yost op 23 juni 2013

Waarom wordt die videokaart gerapporteerd als failed?

In die tijd was de combinatie nVidia + Mac niet zo heel best. Vaak ging het goed, maar vaak ook merkbaar fout. In mijn geval had ik nergens last van, maar gaf de kaart wel een failed rapport.

Vanaf dat bouwjaar is Apple overgestapt op AMD, omdat nVidia niet voldeed aan wat het zou moeten. Inmiddels zijn ze weer terug bij nVidia.
    Studentenkorting is gewoon alsnog geldig. Ik had er geen recht op omdat ik geen student ben, maar iemand die ik ken kreeg dat bovenop de inruilwaarde.

Bijdrager
    Yost

13″ MacBook Pro’s zijn niet geleverd voor juni 2009, en zijn MBP is 4 jaar oud. Er is alleen nog keuze uit de snelle (die ik heb) of de langzamere CPU.

Bijdrager
    Lars1986

Ik denk dan 500 euro voor een macbook pro van deze leeftijd realistisch is. Maar als je er meer aan wilt verdienen moet je hem toch echt zelf online verkopen. Misschien met een extra hoes of nog een kleine extra en dan kun je er wel 600 a 650 voor vragen als je het mij vraagt. Hij moet dan wel in goed conditie zijn en niet te veel gebruikerssporen vertonen.

Bijdrager
    Yost

Amac heeft tegenwoordig ook een inruilprogramma, zie http://www.a-mac.nl/blog/inruilservice. Als officiele APR kunnen zij de Apple prijzen voor studenten hanteren. Ik heb geen idee of MacBizz dat kan?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

krijgen we nu elke week 2 topics over hoeveel mac waard is ?

Bijdrager
    trouwe luisteraar

oohh oke super! ja al de accessoires zitten er nog bij dus wie weet.. ik denk dat ik het dan toch eerst zelf probeer en anders via een inruil. erg bedankt voor de vele en snelle reacties!:)

Bijdrager
    Ethiron

Goede ervaringen met Macbizz.

Vorige maand mijn 21 iMac uit 2011 ingeruild bij hun voor € 850. Amac gaf er € 546 voor.. You do the math. Geen louche deals, prima bedrijf.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.