6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    svouplin

MacBook Pro 13" upgrade

Ik zou graag mijn MacBook Pro 13″ (Zomer 2009) een upgrade geven met nieuwe ram en een SSD drive. Ik dacht aan volgende onderdelen:

– OCZ Vertex 2 120GB
    – 2x Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1066 MHz
    of
    – 2x Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 MHz

Zou dit alles compatibel zijn met mijn MacBook? Die SSD is volgens mij zeker compatibel als ik de reviews lees op internet.

Alvast bedankt,
    Stijn

Bijdrager
    youp.c

Volgens de handleiding van Apple:

De nieuwe schijf moet 2,5 inch zijn en een Serial ATA (SATA)- connector hebben.

Dus elke 2.5 inch sata schijf wordt ondersteund.
    En voor het geheugen zegt Apple het volgende:

In de MacBook Pro is minimaal 2 GB DDR3 (Double Data Rate) SDRAM-geheugen (Synchronous Dynamic Random-Access Memory) van 1066 MHz geïnstalleerd. Beide geheugensleuven kunnen een SDRAM-module bevatten die voldoet aan de volgende specificaties:

1. DDR3 SO-DIMM-formaat (Small Outline Dual Inline Memory Module)
    2. 1,18 inch (30 mm)
    3. 204-pens-module
    4. 1 GB, 2 GB, of 4 GB
    5. PC3-8500 DDR3 SO-DIMM 1066-MHz RAM

U kunt twee geheugenmodules van 4 GB toevoegen voor maximaal 8 GB geheugen. De computer levert de beste prestaties als u beide geheugensleuven van een geheugenmodule voorziet en modules met dezelfde geheugencapaciteit gebruikt

Dus daar moet je op wat meer zaken letten

Bijdrager
    Peter

Ik heb dezelfde Macbook pro.
    Al vrij vlot heb ik er 2×2 geheugen in gestopt van het merk dat je noemt, en dat werkt uitstekend.
    Ik ben nu aan het upgraden naar 2×4, omdat Aperture toch wel veel vraagt.

Mocht je 2×2 er in willen stoppen dan kun je het van mij ook overnemen voor een schappelijk prijsje.

SSD heb ik nog geen ervaring mee, heb destijds de HD vervangen door een 500GB schijf van Samsung.

Peter

Bijdrager
    Nikita

Moet prima werken, de Vertex is ook een heel goede SSD (zeker op dat prijspunt). Ik heb zelf nooit gezeik gehad met KVR geheugen in een Mac, dus daar zou ik ook voor gaan (hoewel je ook voor het iets duurdere KTA geheugen kan gaan, dat speciaal getest is voor de Mac en dus 100% compatibiliteit garandeert).

Bijdrager
    svouplin

@youp.c
    Bedankt voor de info!

@pwgiskes
    PM gestuurd

Bijdrager
    exilim

svouplin,

– 2x Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 MHz

Heb je de upgrade al doorgevoerd en waar is je keuze op gevallen??
    Ik heb dezelfde MB Pro en wil deze ook upgraden naar 2x 4Gb.

Welke Kingston geheugen is het geworden en merk je duidelijk verschil??

Gr. Bob

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.