4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ief

Macbook pro 13" model 2015 of model 2017

Hallo,

Ik heb een dilemma en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Mijn iPad is aan vervanging toe maar vind een laptop toch net iets handiger.
    voor op reis heb ik me eens een 13″ 2.7 ghz, 8gb ram met 256gb ssd gehuurd.
    Werkte wel fijn.

De laptop moet niet dienen om mijn iMac 27″ late 2012 te vervangen en naast lightroom en wat photoshop het gewone werk (safari,mail,…)

Een touchbar heb ik niet nodig.

Ik zou dus gaan voor het basismodel 13″ 2.3 ghz / 8gb ram / 128 ssd. Prijs is 1499 euro
    of 250 euro goedkoper zou ik het basismodel (2015) kunnen aankopen 13″ 2.7 ghz / 8gb ram / 128 ssd.

Waar zouden jullie voor kiezen?
    Het nieuwste model heeft wel een beter scherm (beter voor mijn foto’s te bekijken), is wat kleiner en lichter en heeft ook de nieuwe snellere poorten.

Aan de laptop zou ik een ANGELBIRD SSD2GO PKT 512GB hangen. die hebben ook al de nieuwe usb-c aansluiting.
    Is het verschil tussen usb 3 en usb 3.1 goed merkbaar in de praktijk?

Bijdrager
    SvS

2017.

Je geeft jezelf al antwoord eigenlijk en ik ben ermee eens:

Het nieuwste model heeft wel een beter scherm (beter voor mijn foto’s te bekijken), is wat kleiner en lichter en heeft ook de nieuwe snellere poorten.

Verschil usb 3 vs 3.1 geen idee, zou wel zo moeten zijn. Laat ik aan anderen over.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Waarom dan niet een 2012 model, heeft ook usb3 poorten, en de sata hdd vervangen voor een 512 ssd is fluitje van een cent…

Dan geen retina scherm, maar wel een sterkere / stevigere behuizing..

Tis maar een idee…

Bijdrager
    Q-collective

Voor zulk licht werk is een Macbook 12″ ook best een optie. De 2017 modellen hebben in ieder geval een fatsoenlijke processor.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.