3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    i.r.mac

2 keer piepende MacBookPro

Beste OMT\’ers,

Al sinds een week krijg ik van die rare piepen te horen vanuit mijn MacBook Pro 13\\\\\\\” (mid 2012).
    Het begon allemaal met een enkele piep. Ik kreeg dit te horen tijdens het browsen en niet tijdens het opstarten. De piep klinkt als een buzzer bij een talkshow als iemand een vraag fout heeft beantwoord. Na wat googlen, kwam ik erachter dat \\\\\\\’t waarschijnlijk aan de RAM (8GB (2x 4GB) ligt.

Dus ik heb mijn laptop vervolgens opgeschroefd en het RAMgeheugen even eruit gehaald en dan vervolgens er weer ingeplaatst. (Een dag lang heb ik geen gepiep meer gehoord, totdat ik opeens weer dat beruchte piep hoorde, maar ditmaal was het in tweevoud.

Ik maak me enorm zorgen over dit probleem.

HD werkt goed, S.M.A.R.T.-status: Gecontroleerd
    ik heb ook een volledige Apple Hardware Check gedaan bij het opstarten en daaruit is ook alles goed uitgekomen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb ook een audio opname van gemaakt.

Opname luide piep

Bij voorbaat dank.

i.r.mac

Bijdrager
    i.r.mac

iemand die iets weet? MvG

Bijdrager
    jjmac1975

Hi,

Om welke macbook pro 13″ medio 2012 gaat het? Basismodel met 4GB of de versie met standaard 8GB?
    Heb jezelf het Ram geheugen uitgebreid? Zo ja, welk merk en type?

Om het geheugen uit te kunnen sluiten kun je de ram modules eens testen met Rember of een algehele hardware test uitvoeren zoals hier beschreven.

Omdat je wel gewoon kunt werken en geen kernel panics of andere problemen ondervindt kan het misschien ook zo zijn dat er een of ander programma wat op de achtergrond draait meldingen in de vorm van geluiden (piepen, piepjes, buzzer, etc…) laat horen.

Wat je kunt proberen is eens in safe modus op te starten en een tijdje met de computer te werken. Is het piepen nu weg kun je het probleem in de software gaan zoeken… Bijvoorbeeld Antivirussoftware, kalender app’s, etc… alles wat maar een melding zou kunnen afgeven. Activiteitenweergave in de map Hulpprogramma’s geeft je een mooi overzicht van alle processen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.