8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    slemsje

Macbook Pro 13 inch 2017 Retina Flickering screen issues wie helpt me??

Onlangs, nadat ik een tijdje naar Mojave 10.14.3 had geüpdatet, kreeg mijn scherm flikkerende problemen. (nooit tegen de Mac gebotst of gedropt). Wanneer aangesloten op een extern beeldscherm, zijn er geen problemen met flikkeren op beide schermen.

Linkje naar youtube filmpje waarbij je ziet wat er gebeurd: https://youtu.be/e3GHjYkdZa4

Alle dingen die ik al heb geprobeerd zijn:

– Schakel automatisch dimmen uit
    – Verander de schaal van de schermresolutie
    – Pram-geheugenreset
    – Veilige modus (waarin hij geen flikkering gaf, maar na opnieuw opstarten)
    – Het resetten van de systeembeheerbesturing helpt ook niet
    – Andere kleurprofielen
    – Leeggemaakt en mijn Mac schoongemaakt
    – Herstelde mijn Mac naar Mojave 10.14.1
    – Mijn Mac hersteld naar Sierra 10.13.6
    – Geprobeerd om het hardwareversnellingsvakje in Chrome in of uit te schakelen
    – Wifi uitgezet

Ik heb totaal geen suggesties, wie heeft DE oplossing die mijn dag, week, jaar zal maken !!! Ik zal voor eeuwig dankbaar zijn!

Bijdrager
    Qapla

Als ik zo kijk naar wat er gebeurt denk ik dat je te maken hebt met een hardware probleem. Mogelijk de GPU.

Heb je een backup? Ik raad aan je macbook eens volledig te herinstalleren. Zet niet meteen je backup terug, controleer eerst of het probleem na de verse installatie is verdwenen.

Hou ons op de hoogte:)

Bijdrager
    Shmoo

Test ook eens of het probleem aanwezig is wanneer je de computer helemaal loskoppelt van alles. Dus ook van de stroom.

Bijdrager
    slemsje

Beste Qapla en Shmoo bedankt voor het meedenken alvast.

Ik heb een backup gemaakt en dan puur alleen bestanden en niet eens programma’s of instellingen oid. En de Macbook dus al meerdere malen compleet schoon geherinstalleerd zonder backup of bestanden terug te zetten. Maar zodra het inlog scherm al komt begint het “geflikker” alweer….

Ik heb dit alles ook ontkoppeld van de netstroom gedaan, wellicht had ik dat even bij het lijstje moeten zetten….

Waar ik net wel achter ben gekomen via een rapport tool is het volgende: Dit zijn system launch agents die niet geladen zijn volgens EtreCheck, kan het daarmee te maken hebben en zoja hoe kan ik die wel loaden?

Dit zijn system launch agents die niet geladen zijn volgens EtreCheck, kan het daarmee te maken hebben en zoja hoe kan ik die wel loaden?

Bijdrager
    Vroegah

Zou het niet toch Flexgate kunnen zijn?

https://www.onemorething.nl/2019/01/macbook-pro-flexgate/

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>Vroegah op 4 februari 2019 om 09:37</p>
    Zou het niet toch Flexgate kunnen zijn?

Is er verschil als je het scherm maar een heel klein beetje open klapt, of juist helemaal? Bij ‘Flexgate’ zou in principe het scherm uitvallen als het scherm verder opgeklapt wordt. Het vreemde in dit geval is dat het niet optreedt als er een extern scherm aanhangt (” … zijn er geen problemen met flikkeren op beide schermen … “). Dat sluit ‘Flexgate’ eigenlijk al uit. Het meerdere keren schoon installeren van meerdere macOS versies sluit een software issue ook zo goed als zeker uit…

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij begint ‘flexgate’ (als zoiets al bestaat) eerst met vlekken onderaan op het beeldscherm. Als dat het geval was geweest dan had TS al veel eerder aan de bel getrokken.

En nee dat die bepaalde Apple ‘agents’ (scripts) niet geladen zijn heeft niets met het probleem te maken.

Voer eens een Diagnostische informatie Apple test uit. Mensen die dat soort namen verzinnen voor je hardware testen moeten ze ook pijn doen tijdens kantooruren.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202731

Bijdrager
    Vroegah

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.