16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    wilmario

Macbook pro 13 inch. 2012 of iMac 2011 goedkoop?

Hallo allemaal,

Morgen is bij een grote elektronica keten weer een BTW actie en ik dacht dit is de perfecte kans om een iMac te kopen. Ik wilde eerst eigenlijk wachten op de nieuwe iMac, maar aangezien het lang duurt en ik het model uit 2011 daar voor €965,- kan krijgen vind ik het wel de moeite waard om hem te kopen.

Nu heb ik een dilemma, want mijn Windows laptop uit 2009 begint ook kuren te vertonen en ik ben bang dat ik binnenkort zonder laptop zit, terwijl ik die eigenlijk wel nodig heb. Ik zat daarom te denken aan een Macbook Pro 13 inch die €1049,- zal kosten.

Kan een 13 inch Macbook Pro alles wat een iMac ook kan? Hij zal misschien op sommige punten trager zijn, maar zal ik daar extreem veel van merken? Kortom wat raden jullie aan? Er is een grote kans dat ik een Ipad krijg, zal dit in combinatie met de iMac een goede oplossing zijn en een laptop kunnen vervangen?

Ik gebruik vooral programma’s als Logic, Adobe Photoshop, Flash en Premiere voor HD video bewerking.

Bijdrager
    johnkeates

iMac kan in jouw geval meer voor je betekenen door de betere videokaart. Qua CPU zal je niet heel veel merken.

Bijdrager
    nebilem

Die nieuwe Macbook Pro’s zijn denk ik wel minstens zo snel als een basis iMac. Die is al een jaar of 2 oud bijna.

Bijdrager
    nebilem

Ik heb een Macbboo air en ook tegelijk een iMac 21,5 inch gehad. En moet zeggen dat werken op de iMac toch fijner is. Redelijk groot scherm alles veel overzichtelijker. Ik ben nu aan het wachten op nieuwe modellen iMac en daarna ga ik er weer een kopen.

Bijdrager
    Sweebee

Als je een iMac tegenover een macbook kiest dan zul je dat voor de videokaart en het scherm moeten doen. Want de CPU’s in de imacs zijn slomer dan de MacBooks.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Want de CPU\’s in de imacs zijn slomer dan de MacBooks.

Dat klopt niet, voor geen meter!
    In de eerste plaats is “slomer” geen juiste classificatie voor systemen die allemaal enorm snel zijn. Maar in de tweede plaats is het ook helemaal niet waar!

De MacBook Pro’s hebben dual core CPU’s, en de iMac’s hebben quad core CPU’s. Dus is de “sloomste” iMac bij goed geschreven multi-threaded programma’s sneller dan de snelste MacBook Pro 13″!

Bijdrager
    Sweebee

Mijn pro 13 i7 op Oa geekbench geeft aan dat die sneller is dan een iMac i5 2.7

Hij geeft wel aan met multithreadinh dat iMac wat sneller is, maat over algemene is de MacBook sneller

Bijdrager
    iKweethetbeter

Natuurlijk, een enkele i7 core op turbo boost verslaat een enkele i5 core die geen turbo boost heeft. Dus er zijn ongetwijfeld applicaties die op een MBP sneller zijn dan op een iMac.

Maar een iMac heeft niet slechts 1 core, een iMac heeft er 4 in zijn Core i5. De snelste MBP 13″ heeft een Core i7 met 2 cores. De iMac zal bijna altijd sneller zijn. Daarbij verslaat de 7200 RPM schijf van de iMac zowel in snelheid als in capaciteit de 5400 RPM schijf van de MBP.

Bijdrager
    Soulshaker

Om dan van de GPU dan nog te zwijgen.
    De HD4000 is geen krachtpatser .
    Dan ben je met de imac veel beter af.

Bijdrager
    Sweebee

Ik zou persoonlijk wachten op de nieuwe generatie.

Veel sneller met oa turbo boost
    USB 3.0
    Standaard 8gb ram bij de duurdere types?
    Misschien nieuwe videoplaat?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Er komt vast een nieuwe iMac, als je de geruchten mag geloven in oktober, samen met de iPad mini…

En de nieuwe iMac is vast sneller en beter, maar wellicht ook duurder.

Bijdrager
    Soulshaker

Nu kan je hem met 16% korting kopen (imac en macbook)

http://www.mediamarkt.nl/

Bijdrager
    Sweebee

Zou je denken? Tot nu toe zijn ze altijd de zelfde prijs gebleven.

Bijdrager
    Soulshaker
    Bijdrager
    Sweebee

Mijn reactie was op ikweethetbeter, met btw actie zijn imacs enzo ook gewoon goedkoper

Bijdrager
    wilmario

Ik wilde vandaag dan eindelijk de knoop doorhakken en de iMac kopen. Dus ik naar de website van Mediamarkt, maar daar was alles al uitverkocht. Toen langs BCC hadden ze ook niets.

Er was ook een kortingsactie bij een Icentre met 10% korting wat ook wel prettig is. Mijn ouders wilden wel wat bijbetalen waardoor ik dan zelfs de 27 inch iMac kon kopen. Gepraat met de verkoper over de 27 inch en uiteindelijk de knoop doorgehakt om hem te kopen, hadden ze hem ook niet meer op voorraad.

Nu maar gewoon wachten op de nieuwe iMac dan. Hopelijk komt hij snel!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.