14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jhut

MacBook Pro 13" i5 vs i7

Hey hoi,

Ik had even een vraagje, wat is verstandiger? Een MacBook Pro 13″ (2012) i5 met als upgrade 8GB +SSD, of de i7 (2012) waar standaard 8 GB in zit en waar ik later een SSD in wil zetten. Waar ik hem voor wil gebruiken: begin dit jaar HBO Communicatiemedia studie waar ik dus wel veel metIllustrator/Photoshop ect mee ga werken.
    Iemand zelf ervaringen mee?
    Of als alternatief toch een 2e hands Begin 2011 Macbook Pro 15″ Quad-Core i7 2.0 GHz?

Groetjes Jeroen

PS. Ik kan de BTW eraf trekken als dat er nog toe doet

Bijdrager
    syltheboy

Zo’n i7-processor is natuurlijk altijd sneller en je bent zo langer up-to-date. Het ligt er ook aan of je het prijsverschil waard vindt.

Ik heb zelf een 15″ MBP (Early 2011) met 8 GB geheugen en dat is echt een hele fijne en vlotte machine. Ik gebruik alle programma’s van Adobe zonder problemen, maar ik wil er misschien wel een SSD in laten zetten. Zo wordt hij nog iets sneller.

13″ leek me te klein, maar dat valt ook nog wel mee (heb ik bij m’n zus gezien). Alleen de resolutie is wat minder voor Photoshop en dat soort zaken. Met de Air heb je daar geen last van. Het gewicht van de Air is natuurlijk ook weer lekker.

Bijdrager
    jhut

Maar ja, kan de Air straks over een paar jaar CS8 ect goed draaien, met die geachte koos ik de Pro.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik zou zo redeneren en van daaruit beslissen: De processor kan je niet upgraden, al de rest wel.

Bijdrager
    deSpaanseRente

(maar ik vrees ook wel dat je je gaat ergeren aan de lage resolutie van de 13 inch als ge veel grafisch werk gaat doen)

Bijdrager
    jhut

Jha? Hmmm, wat moet ik anders dan? De 15″ word me wel heel erg duur:-(

Bijdrager
    deSpaanseRente

nja, je moet kiezen wat je het belangrijkste vindt, een echt ideale oplossing bestaat spijtig genoeg hiervoor niet aangezien apple ervoor kiest enkel de macbook air 13 inch uit te rusten met een aanvaardbare resolutie voor zo’n schermgrootte. Maar die heeft dan weer een “ondermaatse” processor.

Bijdrager
    @Mathijss95

Als je echt gaat fotobewerken kun je ook altijd voor een extern scherm gaan he;)

Bijdrager
    jhut

Dat is ook waar jha, maar het gaat mij inderdaad meer om of een i5 of i7… Maakt dat zoveel verschil? De Geeckbenches zijn 6690 tegen 7841 volgens Mactracker.

Bijdrager
    MacAnarie

Als ik jou was zou ik fijn de i5 nemen en het verschil besteden aan een goed extern scherm of een set goede speakers (vanuitgaande dat je die nog niet hebt natuurlijk). Ik denk dat je daar meer aan hebt. Ik heb de Early 2011 13″ en die is echt wel snel genoeg voor Photoshop/Aperture etc. Zeker met 8GB geheugen (of zelfs 16 als je dat wilt).

Bijdrager
    jhut

Ik heb een hele mooie speaker set:-) Ook al een heel mooi scherm maar omdat je de MacBook niet op een iMac kan aansluiten:-D Bedankt voor je raad!:-)

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb vorig jaar voor mijn studies het instapmodel van de 13″ MacBook Pro gekocht. Ik heb voor het Photoshop werk nog een iMac achter de hand maar wat MacAnarie zegt is zeker waar. Ik heb twee weken terug mijn MacBook Pro i5 geüpgraded naar 8GB ram en die draait als een tierelier. Met Aperture heeft die geen problemen. Via één van Apple’s kabeltjes kun je hem aansluiten op een groot scherm.

Bijdrager
    maclover111

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Niiiickk.
    Ik heb echter het duurdere model MacBook gekocht (13 inch, i7). Ook ik heb een iMac waarop ik de MacBook probleemloos op aan kan sluiten. Op school (GLR) sluit ik de machine probleemloos aan via een verloopje.
    Kortom de MacBook Pro 13″ voldoet prima, echter is een geheugen upgrade wel aan te raden als je met zware programma’s zoals Photoshop aan de slag gaat.

Bijdrager
    jhut

Ja? Jij vind van wel? En wat van een 2e hands MacBook Pro 15″ Begin 2011? Beter scherm, quad-i7 in plaats van dual-i5… aangezien het veel grafisch werk is ben ik bang dat 13″ te klein is

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.